مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: جلب اعتماد عمومی یکی از فرصتهای این ویروس است که خوشبختانه در این شرایط دشوار حوزه بهداشت و درمان توانست با اقدام بههنگام و اطلاعرسانی شفاف اعتماد عمومی را بیش از پیش به حوزه سلامت و بهداشت جلب کند.
به گزارش پایگاه خبری وبدا در همدان، دکتر محمد طاهری با تبریک روز خبرنگار و تکریم جایگاه ارزشمند طلایهداران آگاهی و بصیرت عنوان کرد: اطلاعرسانی در عصر امروز که عصر ارتباطات نام گرفته نقش حائز اهمیتی دارد و در شرایط بحران جهانی کروناویروس، این نقش اثرگذاری برجستهتری به خود گرفته است.
وی ادامه داد: معتقدم بخش مهمی از مدیریت افکار عمومی در کاهش تنشها و افزایش ابعاد اطلاعرسانی برای مردم در مواجهه با این ویروس ناشناخته منبعث از اثرگذاری رسانهها بوده و هست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با گرامیداشت یاد و نام مرحوم کاشی قائم مقام روزنامه منطقهای سپهرغرب که بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد گفت: تلاش خستگیناپذیر و خلاقانه این فعال رسانهای که در اثنای کار و فعالیت خود به این بیماری مبتلا شده بود تنها گوشهای از خدمات ارزندهای است که جریان رسانه در بحرانها بروز میدهد.
وی با اشاره به اینکه در ستاد استانی مبارزه با کرونا کمیتههای مختلفی تشکیل شد تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز هر گونه تناقض اطلاعرسانی با مسوولیت مدیر روابط عمومی و ثبت و گزارشدهی با مسوولیت مدیر آمار، انفورماتیک و فناوری اطلاعات دانشگاه بوده است.
دکتر طاهری ادامه داد: خوشبختانه عملکرد کمیته اطلاعرسانی ستاد استانی و رسانهها رضایتبخش بوده و در حوزه اطلاعرسانی و شبههزدایی اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با قدردانی از رسانهها برای فرهنگسازی در خصوص مقابله با کرونا بیان کرد: بهترین راهکار مقابله با این بیماری رعایت بهداشت فردی، کمترین حضور در مجامع عمومی و اطلاعرسانی به بستگان و اطرافیان است تا حتیالمقدور از حضور غیرضروری در بیرون و مسافرت خودداری کنند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به منظور شفافسازی و تبیین افکار عمومی علاوه بر اطلاعرسانی در رسانهها اطلاعیههایی به صورت منظم منتشر شد تصریح کرد: اطلاعرسانی در مورد پیشگیری و مراقبت از کرونا مشتمل بر برگزاری دورههای آموزشی با حضور گروههای هدف پرسنلی و اقشار مختلف جامعه، توزیع تراکت و محتوای آموزشی، پخش تیزر تلویزیونی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تبلیغات محیطی در قالب نصب بنر در میادین اصلی شهرها نیز انجام شد.
وی با اشاره به راهاندازی ایستگاههای آموزش همگانی و هماندیشی در این زمینه، آموزش در خصوص کرونا ویروس را یک وظیفه قانونی، شرعی، ملی میهنی دانست و با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شهرستانها از مدیران درخواست کرد که با رفتار هوشمندانه و منطقی برای غلبه بر این مشکل کمک کنند.
دکتر طاهری استفاده از پتانسیل مردمی به ویژه دانشجویان به منظور اطلاعرسانی در خوابگاهها و جامعه از طریق آموزش چهره به چهره را یکی از نقاط مثبت اطلاعرسانی عمومی در خصوص کرونا عنوان کرد و افزود: باید با اطلاعرسانی صحیح شرایط را به گونهای فراهم کرد تا مردم از تجمعات غیرضروری بپرهیزند و تا حد امکان در منزل بمانند.
وی اطلاعرسانی از طریق فضای مجازی به همه گروههای کانالهای خبری را بااهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد با بکارگیری مناسب فضای مجازی در جهت رسیدن به اهداف و کمکگیری از جامعه شاهد کنترل مشکل موجود باشیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: آموزش و اطلاعرسانی در خصوص کرونا در قالب شیوهنامههای آموزشی به گروههای پرسنلی به طور گسترده در بخشهای بهداشتی و درمانی، صنایع و ادارات و حوزههای مختلف انجام شده و پیگیری و آموزش اطرافیان فرد متوفی و اطلاعرسانی در خصوص دفن بهداشتی و عدم برگزاری مراسم نیز از دیگر فعالیتها بود.
وی از شهروندان خواست با مراقبین سلامت که از طریق تماس تلفنی با شماره ۴۰۳۰ وضعیت سلامت آنها را از لحاظ بیماری کرونا پیگیری می کنند، همکاری داشته باشند.
عضو کمیته اطلاعرسانی ستاد مقابله با کرونا تقویت اطلاعرسانی در این خصوص را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد با شعار «همه با هم کرونا را شکست میدهیم» با این اپیدمی مبارزه شود.
وی با اشاره به لزوم فرهنگسازی در رعایت پروتکلهای بهداشتی تصریح کرد: امید است با همراهی و همدلی رسانهها بتوانیم در مدیریت بحران کرونا گامهای موثرتری برداریم./ع