فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در جلسه ی توجیهی، آموزشی و توسعه ای حرفه ای مدیران، معاونین آموزشی و معلمان راهنمای مدارس گفت: اساسا تربیت بر عهده ی متربی است زیرا متربی موجودی است که هم اراده دارد، هم فعال است، هم می تواند در مسیر مقاومت کند و هم می تواند همراهی آگاهانه داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، جلسه توجیهی،آموزشی و توسعه ی حرفه ای مدیران، معاونین آموزشی و معلمان راهنمای مدارس مجری درس کارورزی با حضور برهانی مدیر امور مدارس وابسته و کارورزی سازمان، مجتبی حیدری سرپرست مدیریت پردیس های استان، شهریار فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش، سایر مسئولین و اساتید، مدیران، معاونین آموزشی و معلمان راهنمای درس کاروزی، روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) پردیس شهید باهنر برگزار شد.
حیدری سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی ضمن عرض خیر مقدم به حضار با نثار صلوات ایام شهادت ام ابیها حضرت فاطمه (س)، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ضایعه ی دردناک سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت.
حیدری گفت: امروز دانشگاه فرهنگیان مفتخر است در خدمت همکارانی است که درکنار ایفای نقش تربیتی برای دانش آموزان به فعالیتی فراتر از نقش سازمانی خود می پردازند و فداکارانه و دلسوزانه با دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت دانشجویان به عنوان معلمان آینده همکاری می کنند.
وی با بیان اینکه تربیت معلم وقتی به توفیق می رسد که پیوند بین مدرسه و دانشگاه قوی و محکم باشد افزود: دانشگاه فرهنگیان زمانی می تواند معلم متناسب با اقتضائات آموزش و پرورش تربیت کند که فاصله و شکاف بین مدارس و تربیت معلم اتفاق نیافتد و دانشگاه از حال و هوای مدارس اطلاع داشته باشد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان ضمن اشاره به این موضوع که از طریق کارورزی میتوانیم پی ببریم که چگونه باید دانشجویان را در مباحث تئوری تربیت و آموزش دهیم گفت: کارورزی تلاش می کند تا بین نظریه و عمل پیوند ایجاد کند. دانشجویان پس از گذراندن نزدیک به ۸۰ واحد درسی تئوری و آشنایی با مبانی کلی با حضور در مدرسه و نظارت معلمان و مدیران آنچه را که در دانشگاه فراگرفته اند به عمل تبدیل می کنند.
فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به این نکته که تربیت جزو مسائل پیچیده است گفت: اساسا تربیت بر عهده ی متربی است زیرا متربی موجودی است که هم اراده دارد، هم فعال است، هم می تواند در مسیر مقاومت کند و هم می تواند همراهی آگاهانه داشته باشد.
وی گفت: مهم است که حوزه تعلیم و تربیت و مسئولین آموزشی به این مسئله توجه کنند که تا تعامل همسو بین مربی و شاگرد ایجاد نشود چیزی به عنوان تربیت رخ نمی دهد زیرا رفتار انسان دارای ابعاد شناختی،عاطفی و ارادی است.
فولادوند با بیان اینکه تربیت محصول یک تعامل ناهمتراز است که دست بالای آن با معلم است افزود: سند تحول بنیادین در تلاش است سازوکاری را تهیه کند تا آنچه را که به عنوان دانش در کلاس درس به دانش آموزان آموزش داده می شود در اثر تمرین و ممارست به رفتار و عمل تبدیل شود و آن ها در کارزار عمل پخته شوند.
در ادامه برهانی مدیر امور مدارس وابسته و کارورزی سازمان با ابلاغ پیام تشکر دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان و دکتر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی گفت: کارورزی نقطه ی عطف همکاری دانشگاه و آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه بدون همکاری آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان امر تربیت معلم در درس کارورزی به سرمنزل مقصود نخواهد رسید، گفت: اگربخواهیم تربیت معلم در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد باید در برگزاری نشست های هم اندیشی، تبادل نظر و تجربه بین همکاران آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اهتمام ورزید و این گونه نشست ها باعث پویایی درس کارورزی می شود.
مدیر امور مدارس وابسته و کارورزی از مدیران و معلمان راهنمای کارورزی که در امر انتقال تجربه، دانش و مهارت و هنر معلمی به دانشجومعلمان تلاش می کنند قدردانی کرد.
در ادامه مدیران، معاونین آموزشی و معلمان راهنما در کلاس های تخصصی شرکت کردند.