پاسخگویی، وجه مشخصه یک روابط عمومی موفق است
|
دوشنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
|
روابط عمومی ها در بسیاری مواقع خط مقدم
سازمان محسوب شده و مسئولیت بسیاری از مشکلات سازمان را برعهده گرفته و پاسخگو
هستند، بنابراین جایگاه عزت مندی دارند.
به گزارش وبدا، دکتر محمداسماعیل اکبری در اجلاس مدیران
روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و
مسئولین روابط عمومی ستادی که با حضور مهندس شهرام شریفی مدیر روابط عمومی دانشگاه
علوم پزشکی کردستان همراه بود ، بیان کرد: از خصوصیات کلی روابط عمومی ها در
سازمان ها، این است که عالم و عامل به اخبار و مطالب بوده و قدرت انتشار مطالب را برای
گروه های مختلف هدف داشته باشند. انتشار مطالب، باید متناسب با نیاز سه گروه هدف
از جمله، مردم، سیاستگذاران و سیاستمداران و مجریان صورت گیرد. هر روابط عمومی که
توانست این هماهنگی را درون سیستم ایجاد کرده و ارتباط موثری بین گروه های هدف ایجاد
کند، موفق خواهد بود.
مشاور عالی وزیر بهداشت در ادامه، افزود: روابط عمومی ها در
بسیاری مواقع خط مقدم سازمان محسوب شده و مسئولیت بسیاری از مشکلات سازمان را
برعهده گرفته و پاسخگو هستند. بنابراین جایگاه عزت مندی دارند.
دکتر اکبری با بیان اینکه روابط عمومی های دانشگاه های علوم
پزشکی کشور در فاز اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون، عملکرد خوبی داشتند،
افزود: سالانه حدود ۹۷ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری های منتسب به پرفشاری خون،
جان خود را از دست می دهند، لذا وزارت بهداشت بر نقطه حساسی تمرکز و اقدام به
برگزاری بسیج ملی کنترل فشارخون کرد. در این زمینه، دانشگاه های علوم پزشکی همکاری
بسیار خوبی داشتند. اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، این است که کار روابط عمومی
ها در این زمینه به اتمام نرسیده است، چراکه در این کمپین، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد
جدید مبتلا به فشارخون بالا و حدود ۱۰ میلیون مورد در معرض خطر، شناسایی شده است،
بنابراین مراقبت، درمان، آموزش و محافظت از سلامت این افراد جزو اولویت های برنامه
قرار دارد.