به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود،
ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و بررسی مستندات ارزیابی درونی دوره اعتبار بخشی پزشکی عمومی این واحد دانشگاهی در جلسه ای به مصاحبه با اعضای هیات علمی و اساتید حق التدریس این واحد و بررسی نقطه نظرات ایشان در خصوص وضعیت آموزشی دانشکده پرداختند.
دکتر عباس توکلیان ارجمند در پاسخ به سوال یکی از ارزیابان در خصوص اینکه اگر فرزند شما پس از شرکت در کنکور رتبه ای بیاورد که بتواند دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و یا دانشگاههای همتراز دیگر را انتخاب کند شما کدامیک را پیشنهاد می کنید گفت:"اگر فرزندم رتبه قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را بیاورد، یقینا او را در این دانشگاه ثبت نام می کنم حتی اگر در دانشگاههای دولتی هم قبول شده باشد." وی در توجیه دلیل خود برای این پاسخ که برای ارزیابان بسیار عجیب بود اظهار کرد: " اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عشق و جنون آموزش دارند و اساتید همواره در دسترس دانشجویان هستند و خود را از آموزش به ایشان دریغ نمی کنند. این مطلب مهم و امر عظیمی است که ما در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود داریم و در دانشگاههای بزرگ دولتی که من همکاری داشته ام هرگز ندیده ام."
فوق تخصص غدد درون ریز، رشد و متابولیسم بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود تصریح کرد:" ما و همکاران ما در دانشگاه آزاد شاهرود خود را یک خانواده می دانیم و ارتباط ما بسیار صمیمی و مثل اعضای یک خانواده است و هرگز چالشی بین ما نبوده است. در دانشگاههای دیگر دانشجویان پزشکی امکان تماس آسان با اساتید را ندارند. در آنجا اکثر مواقع دانشجویان ترم های بالاتر به دانشجویان آموزش می دهند یعنی فلوشیپ ها به رزیدنت ها و رزیدنت ها به اینترنها و ... اما من در دانشگاه آزاد شاهرود ابتدا اینترنیست شدم و سپس فوق تخصص غدد شدم! کلاسهای اساتید پس از اتمام ساعت رسمی همچنان ادامه دارد و گاهی اوقات تا زمان سوار شدن بر اتوموبیل شخصی ادامه پیدا می کند و همه اینها بدون چشم داشت مادی و با عشق به آموزش صورت می گیرد."
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد" که اساتید به دو دسته تقسیم می شوند اساتید علاقمند به آموزش و اساتید علاقمند به پژوهش. باید استاد آموزشی
(tutor)
از استاد محقق جدا شود. اینجانب اگرچه دهها کتاب و دهها مقاله معتبر علمی به رسانده ام و کتاب مرجع در طب نوشته ام اما عشق به آموزش در وجود من موج می زند و این البته خاص من نیست و این ویژگی را در همکاران خود هم یافته ام و همین دلیل کافیست که فرزند خودم را اگرچه رتبه قبولی در دانشگاه دولتی را کسب کند در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ثبت نام کنم."
وی در پایان از بازرسان خواست که به وزارتخانه این پیام را برسانند که تاکید بر مقاله دادن آن هم
ISI
ثمر بخش نیست و استادی که عاشق آموزش است برای این امر مفیدتر است و نباید اساتید را اجبار به دادن مقاله کرد که هیچ ثمره ای مگر برآورده شدن قوانین وزارتخانه های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارد.
لازم به ذکر است بر اساس اعلام زمان بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازدید بازرسان وزارتخانه مذکور نهم و دهم مرداد ماه از دوره پزشکی عمومی واحد شاهرود برگزار شد و بررسی ۸ حوزه اصلی که پیشتر مورد خود ارزیابی درونی توسط دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته بود و نیز امکانات، فضاهای آزمایشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی و نیروی انسانی و اعضای هیات علمی آن صورت گرفت. تیم ده نفره ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از دانشگاههای علوم پزشکی مختلف سراسر کشور می باشند از عرصه دانشکده علوم پزشکی یعنی بیمارستان خاتم الانبیاء نیز بازدید به عمل آوردند و سنجه های اعتبار بخشی را در آن قسمتها مورد ارزیابی قرار دادند و سپس جلسه «بررسی میزان رعایت استانداردهای دوره پزشکی عمومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی عمومی» با حضور دانشجویان پزشکی عمومی و نمایندگان علوم پایه، انترنها، کارورزها و نمایندگان کلیه تشکلهای دانشجویی و نمایندگان کلیه ورودیها در آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی برگزار شد و تیم حاضر به همراه مسوولین دانشکده علوم پزشکی نتایج ارزیابی مستندات دانشکده(شامل امکانات، فضاهای آزمایشگاهی، تحقیقاتی و آموزشی و نیروی انسانی و اعضای هیات علمی)، مصاحبه با اساتید علوم پزشکی، بازدید و اعتبار بخشی امکانات و بخشهای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان پزشکی عمومی را مورد بررسی قرار دادند که گزارش نهایی تکمیل و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تصمیمات بعدی ارائه گردد.