به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان؛درمراسم گرامیداشت دهه ی سرآمدی آموزش و تجلیل از مقام استاد و معلم؛دکتر مهدی نامداری مدیرکل برنامه ریزی درسی و آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: همزمان با تاسیس دارالفنون و رشد مدارس در ایران، ۳۵ درصد از سهمیه دارالفنون به تربیت معلم اختصاص پیدا کرد، اما هیچ قانونی برای تربیت معلم وجود نداشت. در سال ۱۲۹۸ بحث تاسیس دارالمعلمان و دارالمعلمین در ایران مطرح شد، بعد از آن در سال ۱۳۰۷ دارالمعلمین عالی شکل گرفت، در سال۱۳۱۷ با تصویب قانون تربیت معلم، ۲۵ دانشسرای عالی در کل کشور تاسیس شد که این دوره به توسعه ساختاری معروف است. در سال ۱۳۶۱ تعداد مراکز تربیت معلم به بیش از ۳۵۲ مرکز می رسد. در سال۱۳۸۸ دو مجموعه فنی حرفه ای و مراکز تربیت معلم ادغام شدند. سال ۱۳۹۰ دوره آکادمیک شدن تربیت معلم است
.
دکتر مهدی نامداری افزود: دوره آکادمیک با دوره های قبل مراکز تربیت معلم تفاوت دارد. از ویژگی های نظام دوره تربیت معلم دانشگاهی هویت حرفه ای است. دانشجویی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شود، حتما باید دارای هویت حرفه ای باشد، تمام ساختار و اجزای دانشگاه در ساختن این هویت نقش دارند
.
وی تصریح کرد: مسئله بعدی شایستگی محور است. شایستگی به معنای دانش، مهارت و نگرش می باشد، یعنی تلفیق این سه مورد باعث شایستگی می شود. برنامه های درسی و اساتید یاید معطوف به شایسته محوری باشد. برنامه های غیر درسی در دانشگاه باید به سوی شایستگی محوری هدایت شوند
.
شایان ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاه ی از دستاورد های دانشجو معلمان و نو معلمان برپا گردیده بود و گارگاه های آموزشی برای تمامی اساتید حاضر در مراسم برگزارشد. ضمنا در پایان مراسم از استاد نمونه ؛کارشناسان آموزش دانشگاه فرهنگیان اصفهان و پرسنل بازنشسته حوزه آموزش تجلیل و تقدیر گردید.پنل گروهای آموزشی نیز با حضور مدیران گروه های آموزشی دانشگاه در مراسم برپا شد.