محمد بیرانوندی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،در حاشیه برگزاری مراسم ملی نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در گفتگو با روابط عمومی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی ها برروی نیروی انسانی در دنیا گفت: در دنیا محور توسعه را نیروی انسانی می دانند و در این توسعه می بایست آموزش سهم بسیار عمده و اولویت یک باشد.
وی با بیان اینکه آموزش در مدارس اتفاق می افتد و رکن رکین آن معلم است، خاطر نشان کرد: معلم اگر ابزار کار را به اندازه کافی نداشته و یا آموزش ندیده باشد و در فضایی مرتبط با تعلیم و تربیت پرورش پیدا نکند، نمی تواند ان معلمی باشد که دانش اموزی متناسب با نیاز های امروز و توسعه کشور تربیت کند.
محمد بیرانوند ادامه داد: معتقدم دستگاه تعلیم و تربیت و تربیت معلم به منظور پرورش نیروی انسانی که محور توسعه تلقی می شود و چرخ های اجتماع را به چرخش در میاورد حتما ضروری و حیاتی است.
وی با اشاره به تفاوت معلمان پرورش یافته در تربیت معلم و دیگر دانشگاه ها، تصریح کرد: با نیم نگاهی به گذشته جذب معلم کاملا این اختلاف را به وضوح خواهیم دید، اگرچه ممکن است گفته شود که رتبه یک دانشگاه چه چیزی کمتر دارد، اما باید پاسخ داد که ما قرار نیست معلم یک بعدی داشته باشیم، معلم ما باید در همه ابعاد معلم باشند و در فضایی معلم شوند که صرفا برای معلم تعبیه شده باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معلم تنها به استعداد یک توانایی، معلم نمی شود بلکه در همه اوضاع باید توانمند باشد و این در مجموعه ای اتفاق می افتد که برای این کار تعبیه شده باشد مکانی به نام دانشگاه فرهنگیان ویا تربیت معلم.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات با پاسداشت کسانی که از روز نخست تا کنون در دستگاه تربیت معلم تلاش کردند و با اشاره به برگزاری مناسب نکوداشت یکصد سالگی تربیت معلم در ایران، اظهار کرد: در این مراسم دوستان با عشق و علاقه و جسارت هرچه بیشتر برای ارائه چیزی در خور دانشگاه فرهنگیان امده بودند و آنچه در پنل ها ارائه شد، کارهایی علمی و کارشناسانه بود، این دانشگاه باید از این استادان و پژوهش ها بهره مند شود.
بیرانوند با بیان اینکه این نکوداشت یعنی برعکس نشستن و دیدن معایب و محاسن یکصد سال تربیت معلم، دیدن فرهنگ، تاریخ، شیوه های تدریس و گونه های مختلف، تصریح کرد: این نکوداشت نقطه سر سطر و آغاز راه است که پس از صد سال تربیت معلم با نگاهی متفاوت، بهره گرفته ازتجربیات و متناسب با نیازهای روز، انسانی که بتواند محور توسعه باشد و نیاز های روز جامعه را مرتفع کند پرورش یابد، آنگاه می توان گفت این برنامه در پیشرفت و توسعه این دستگاه موثر واقع شده است.
وی با اشاره به پیگیری و تلاش های دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: ما در این جلسات اشتیاق دکتر خنیفر را دیدیم، علم را هم دیدیم این یعنی همه چیز، هم توانایی دارد و هم اشتیاق این دو با هم حتما اینده روشنی را برای این مجموعه رقم خواهد زد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر حمایت کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس از دانشگاه فرهنگیان، گفت: انچه تا حال از کمیسیون خواستند با تمام وجود حمایت کردیم در دو حوزه تلاش برای جذب بیشتر دانشجو معلمان که بتواند پاسخی به نیازهای آتی دستگاه تعلیم و تربیت باشد و در برنامه ششم بر الزاما تامین نیرو از این مسیر تاکید شده و دوم در حوزه بودجه و اعتبارات، هرچه در توان بوده کمک کردیم و هرچه در توان باشد کمک خواهیم کرد تا این دستگاه به درستی حرکت کند .