عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

آئین نمادین ترویج واکسیناسیون در پایگاه سلامت فروزش کوی جانبازان دهدشت برگزار شد


مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کهگیلویه گفت: در نخستین روز هفته واکسیناسیون و چهارمین روز هفته سلامت آئین نمادین ترویج واکسیناسیون در پایگاه سلامت فروزش واقع در کوی جانبازان دهدشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛ دکتر کورش داوری در این زمینه تصریح کرد: چهارم لغایت دهم اردیبهشت ماه به نام هفته جهانی واکسیناسیون با شعار " محافظت جمعی با واکسیناسیون " نامگذاری شده است که هدف از آن ترویج استفاده از واکسن ها برای حفاظت مردم بر علیه بیماری ها در کلیه سنین می باشد.

وی افزود: ایمن سازی یک راهبرد پایه برای دستیابی به سایر اهداف سلامتی مانند کنترل هپاتیت ویروسی، مقابله با مقاومت ضد میکروبی، ایجاد بستر مناسب برای سلامتی نوجوانان و ارتقای مراقبت های نوزادی و پس از تولد است.

وی تاکید کرد: در همین راستا و به منظور ترویج بحث واکسیناسیون صبح امروز و با حضور کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در محل پایگاه سلامت فروزش واقع در کوی جانبازان شهر دهدشت ضمن انجام واکسیناسیون یک نوزاد اهمیت موضوع مهم واکسیناسیون و ایمن سازی کامل در تمام طول عمر و نقش آن در دستیابی به اهداف توسعه تشریح شد.۹