عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

با حضور خانم مرضیه هاشمی ( ملانی فرانکلین ) :



همایش «غروب غرب» با حضور مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین)، مجری و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه PRESS TV در تالار شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همایش«غروب غرب»، با حضور مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین)، مجری و مستندساز آمریکایی الاصل شبکه PRESS TV و با شرکت دانشجویان در تالار شایانمهر دانشکده پزشکی برگزار گردید.
در ابتدای این همایش پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مرضیه هاشمی به بیان سخنان خود پرداخت.
این مجری و خبرنگار در ابتدای سخنان خود با اشاره به شرارت های آمریکا گفت: من شرارت های آمریکا را از نزدیک دیده ام، و برایم خوشایند نیست اگر جوان ایرانی دشمنی آمریکا را درک نکند.
وی به تشریح تناقضات موجود از ادعا تا عملکرد دولت آمریکا پرداخت و در مورد بحث افول قدرت آمریکا در عصر کنونی یادآور شد: من مرتبا در حال رفت و آمد به امریکا بودم و مستند ساخته و از نزدیک دیده ام که آمریکا دچار افول شده است به این علت است که اکنون مردم آمریکا برای بیمه درمانی خود پول ندارند، اکنون سومین دلیل اصلی مرگ و میر ها در آمریکا اشتباهات و مشکلات پزشکی است.
وی ادامه داد: دستورات برای آمریکا از تل آویو می رسد و روزانه ۱۰ میلیون دلار به اسرائیل کمک می کند و مردم اصلا در جریان اقدامات دولت آمریکا نیستند.
وی  در ادامه سخنان خود  موضوعات آزادی، رسانه، حقوق شهروندی در آمریکا و فاصله میان آنچه در رسانه ها مطرح می شود با واقعیت موجود را مطرح کرد و در این مورد به امکانات مادی و رفاهی مردم نیز اشاره نمود.
مرضیه هاشمی با تعجب برانگیز خواندن ادعای آمریکا در خصوص عدم آزادی زنان در ایران ، گفت: اکنون در کل دنیا همه شاهد هستند که زنان ایرانی چقدر آزاد هستند و در طول این چهل سال چقدر پیشرفت کرده اند و امینت زنان ایرانی را در هیچ جای دنیا ندیده ام.
در ادامه این همایش مرضیه هاشمی ، مجری آمریکایی الاصل شبکه PRESS TV، سوالات دانشجویان را در زمینه غرب و آمریکا پاسخ داد.
هاشمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا مردم آمریکا از دولتشان ناراضی نیستند و آیا تظاهراتی علیه دولت انجام می دهند ، گفت: آمریکا به دلیل وسعت زیادی که دارد، معمولا تجمعات و اعتراضات چند هزار نفری در این کشور نادیده گرفته می شود و گرنه زمانی که اعتراضات خیلی جدی شد، چهره واقعی برخورد آمریکا با معترضین را مشاهده خواهید کرد.
هاشمی در پایان در خصوص اینکه آیا به مسیری که در آن حرکت می کند شک دارد یا خیر، گفت: اصلا شک ندارم و همیشه خداوند را شاکر هستم. البته شاید از نطر مالی و دنیوی می توانستم  پیشرفت بیشتری داشته باشم اما از نظر معنوی آرامش زیادی دارم و از کار کردن در جبهه حق خوشحال هستم و لذت می برم.