عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

نشست خبری/فراخوان رئیس دانشگاه برای تکمیل پرونده سلامت مردم استان با مراجعه به مراکز بهداشتی - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲

نشست خبری دانشگاه با اصحاب رسانه پیرامون گرامیداشت هفته ملی سلامت درسالن کنفرانس مرکز جامع اطلاع رسانی دانشگاه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه در این با اشاره به اینکه یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال، هفته ملی سلامت نامگذاری می شود گفت: شعار این هفته در سال ۹۸، "مراقبت های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" است .

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی با اعلام اینکه نیمی از جمعیت جهان به خدمات بهداشتی مورد نیاز دسترسی ندارد اضافه کرد: سالانه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل هزینه های سنگین درمانی دچار فقر شدید می شوند .

وی بهداشت و سلامت را یکی از اصلی ترین نیازهای ضروری بشر عنوان کرد که اگر دچار خدشه شود همه ابعاد وجودی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد

رئیس دانشگاه تاکید کرد: پایه و اساس پوشش همگانی سلامت، مراقبت های بهداشتی اولیه می باشد و این شعار به درستی تکمیل شده است .

دکتر دهقانی از خبرنگاران خواست تا بر لزوم تغییر نگاه درمان محور مردم به سمت بهداشت تاکید داشته باشند و ادامه داد: هنوز با اتفاقاتی که افتاده مردم، مدیران، سیاستمداران و سایر افراد جامعه در عمل بهداشت را مقدم بر درمان نمی دانند و درمان محور هستند که این موضوع آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت .

وی با اظهار اینکه مردم بایستی بدانند برای تامین سلامت به مراقبت های بهداشتی اولیه توجه کنند از طرفی باید بدانند مراقبت های بهداشتی اولیه نیازهای درمانی را تامین می کند خاطرنشان کرد: بی شک ارائه خدمات بهداشتی اولیه مقرون به صرفه تر است و به صورت عادلانه می توان در خدمت عموم جامعه گذاشت .

رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت آموزش بهداشت در جامعه افزود: چرخه بهداشت کاملی در کشور و استان خراسان جنوبی در خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت فراهم شده است که به تمامی جمعیت استان مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد ولی در حال حاضر مشکل ما مراجعه مردم به این واحدها است

دکتر دهقانی با اشاره به اهمیت مراقبت های بهداشتی، از مردم استان به ویژه در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر خواست تا نسبت به تکمیل پرونده سلامت خود با مراجعه به نزدیک ترین واحد بهداشتی اقدام کنند

وی اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار می رود برای آگاهی سازی جامعه در این زمینه، اطلاع رسانی گسترده داشته باشند .

مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری - اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.