عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی: جذب بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال توسط حوزه سلامت در شهرستان دشتی

دکتر اصغر بحرانی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دشتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۹۷ در بخش پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان گفت: در سال گذشته بالغ‌بر یک‌صد و شصت میلیارد ریال اعتبار توسط مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دشتی جذب گردید که در بخش احداث یا بازسازی بناهای حوزه سلامت و نیز در بخش توسعه بخش‌ها و تجهیزات بیمارستانی هزینه شده است.
دکتر بحرانی افزود: در جریان سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان دشتی با اخذ مجوز استخدام ۷۰ نفر در حوزه سلامت شهرستان، اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت احداث مرکز خدمات جامع سلامت زیارت و ۴ میلیارد ریال جهت احداث مهمانسرای همراه بیمار در بیمارستان زینبیه (س) موافقت شد.
وی افزود: بخش‌های ICU و NICU این بیمارستان در حال احداث است و عملیات اجرایی کلینیک اعصاب و روان نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

مردم در اقصی نقاط شهرستان دشتی از کلیه خدمات بهداشتی بهره‌مند می‌شوند


دکتر اصغر بحرانی گفت: اطلاعات ۹۸ درصد از خانوارهای شهرستان دشتی به منظور دریافت خدمات بهداشتی در سامانه سیب ثبت‌شده است که ثبت‌نام‌شدگان می‌توانند در سراسر کشور از مزایای آن برخوردار شوند.
وی افزود: خدماتی مانند غربالگری فشارخون و دیابت، مشاوره‌های تغذیه و سلامت روان، مشاوره سلامت اجتماعی پیرامون دخانیات و الکل در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: خدمات بهداشتی درمانی لازم جهت ساکنین روستاهای دورافتاده با اعزام تیم‌های سلامت شهرستان و یا کلینیک سیار دندانپزشکی به آن روستا به‌صورت رایگان به آنان ارائه می‌شود که این خدمات جمعیت عشایری شهرستان را نیز پوشش می‌دهد.
انتهای پیام/ م ا- کد ۳۰۴۰