عمومی | دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان: دانشجویان در قبال حق و حقوق خود، مسئولیت نیز دارند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان در قبال حق و حقوق خود مسئولیت نیز دارند و باید وظیفه خود که تحصیل است را به خوبی انجام دهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پرفسور رحمت صادقی در جلسه دیدار شورای صنفی، دانشجویان دانشکده ادبیات و زبان خارجه با مسئولین دانشگاه کردستان که در آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه اکنون، در کشور ما وضعیت بدی از لحاظ اقتصادی حاکم است و دانشجویان نیز در اینگونه جلسات باید منصفانه نقد کنند.
پرفسور صادقی گفت: متاسفانه هنوز مطالبه اساتید حق التدریسی را که سه میلیارد تومان است را پرداخت نکرده ایم اما‌ به هیچ وجه برای غذا و خوابگاه دانشجو را در مضیقه قرار نداده ایم.
وی عنوان کرد: دانشجویان در قبال حق و حقوق خود مسئولیت نیز دارند و باید وظیفه خود که تحصیل است را به خوبی انجام دهند.
به گفته رئیس دانشگاه کردستان، از ۹۷ میلیارد بودجه دانشگاه تنها ۸۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرده ایم و ۵۰ میلیارد تومان از آن را بابت حقوق کارکنان و اساتید هزینه و مابقی نیز برای امورات دیگر دانشگاه هزینه کرده ایم.
پرفسور صادقی اظهار داشت: بنده هر روز غذای سلف دانشگاه را میخورم و خود را جدای از دانشجویان نمی دانم و در این شرایط همگی ما باید وضعیت را به خوبی درک  کرده تا از این مرحله عبور کنیم.
وی افزود: مملکت در وضعیت بحرانی است و اکنون اداره کردن یک خانواده نیز بسیار سخت است و قطعا اداره کردن دانشگاهی با این جمعیت و با بودجه ای محدود بسیار سخت تر است.
وی افزود: فضای آموزشی زبان و ادبیات بسیار کم است اما بیشک با این وضعیت مادی ساخت یک دانشکده بیشتر از ۱۰ میلیارد هزینه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد:  قطعا ما نیز میخواهیم دانشگاهمان بهترین دانشگاه ایران باشد و همه دانشجویان نیز از ما راضی باشند اما دانشجویان باید با نظر گرفتن مسائل و مشکلات انتقاد کنند.
وی افزود: متاسفانه ما از مردم مالیات میگیریم و برای دانشگاه هزینه میکنیم اما بسیاری از دانشجویان وظیفه خود را درست انجام نمیدهند.