عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه خبر داد: بانک خون در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه ایجاد می‌شود

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه، مهندس محمد بازیاری گفت: برای تامین خون شمال استان بوشهر ضرورت دارد که بانک خون در گناوه فعال باشد، در این راستا با پیگیری مستمر و درخواست فرماندار مبنی بر ایجاد یک بانک خون در بیمارستان امیرالمومنین (ع) که بتواند نیاز مردم را در مواقع ضروری به‌موقع تامین کند مقرر شد یک اتاق در بیمارستان امیرالمومنین (ع) به بانک خون اختصاص داده شود و انتقال خون استان نیز برای تامین خون آن اعلام آمادگی کرد.
وی افزود: در حال حاضر مرکز انتقال خون گناوه دارای فضای فیزیکی لازم نیست و تلاش برای بزرگ‌تر کردن فضای مرکز انتقال خون گناوه در دستور کار است، همچنین خرید تجهیزات موردنیاز با همکاری شبکه بهداشت و درمان گناوه و سازمان انتقال خون استان تامین خواهد شد.
رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ما انتقال خون در ساعات اولیه اهدا خون توسط مردم به مرکز استان جهت تهیه فرآورده‌های خونی است، گفت: از خون تازه می‌توان چهار فرآورده خونی گلبول قرمز، پلاسما، پلاکت، کرایوپره تولید می‌شود که در حال حاضر از خون ارسالی از گناوه فقط گلبول قرمز تولید می‌شود.
مرکز انتقال خون واقع در شهرستان گناوه، تنها مرکز انتقال خون در شمال استان توسط فرماندار و سرپرست انتقال خون استان بوشهر بازدید شد.

انتهای پیام/ ک.آ- ۸۰۳۰