عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیّر: عدالت در سلامت با احداث خانه‌های بهداشت در روستا معنا شده است

کریم علی‌حسنی در آیین افتتاح خانه بهداشت لمبدان پایینی با اشاره به شعار هفته سلامت گفت: با تلاش کارکنان زحمتکش حوزه بهداشت و درمان و ارایه مراقبت‌های اولیه بهداشتی ،باعث ارتقا شاخص‌های بهداشت و درمان منطقه شده است .
وی با بیان اینکه خدمات حوزه سلامت گسترده و به روز است گفت: به طور قطع پوشش همگانی سلامت با ارایه مراقبت‌های اولیه بهداشتی امکان‌پذیر است و مردم در این زمینه باید همکاری داشته باشند.
فرماندار شهرستان دیّر اظهار کرد: در شهرستان دیر ۱۰ خانه بهداشت وجود دارد که به جمعیتی حدود ۱۱ هزار نفر در مناطق روستایی خدمات بهداشتی ارایه می‌دهد.
وی با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: خوشبختانه حوزه سلامت در چند سال اخیر ، به خصوص در دولت تدبیر و امید پیشرفت چشمگیری داشته است و با اجرای طرح تحول سلامت دسترسی مردم به ویژه روستائیان به خدمات سلامت بیشتر و آسان‌تر شده است.
علی‌حسنی افزود: حضور بهورزان در خانه‌های بهداشت آرامش و امنیت خاطری برای اهالی مناطق روستایی است و فعالیت‌های آنها سواد سلامت جامعه روستایی را ارتقا بخشیده است و با فعالیت‌های خوبی که در این حوزه صورت می‌گیرد بسیاری از بیماری‌های واگیر ریشه‌کن ، حذف و کنترل شده است .
فرماندار شهرستان دیّر به روند افزایشی بیماری‌های غیرواگیر در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بیماری‌های غیرواگیر با مشارکت و همکاری مردم قابل پیشگیری‌ است و مردم باید در این راستا به توصیه‌های کارشناسان بهداشت توجه جدی کرده و راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها را در عمل رعایت کنند.
وی با اشاره به رضایت‌مندی مردم از خدمات بهورزان خاطرنشان کرد: حضور مستمر بهورزان در مناطق روستایی فاقد خانه بهداشت و سرکشی به خانوارها و بررسی وضعیت بهداشتی آن مناطق قابل تقدیر است.

برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان دیر به خوبی عملیاتی شده است


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در آئین افتتاح خانه بهداشت لمبدان پایینی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: با مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همکاری بسیار خوب مجموعه معاونت‌های توسعه و بهداشت دانشگاه برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان دیّر به خوبی عملیاتی شده و مردم از دستاوردهای آن برخوردارشده‌اند.
احمد آخوندی با تقدیر از نقش خیرین سلامت در اهدا زمین‌ برخی از خانه‌های بهداشت، افزود: زمین خانه بهداشت لمبدان پایینی به مساحت ۶۲۵ مترمربع توسط خیّر سلامت حاج علی زبیری ، به حوزه سلامت شهرستان دیّر اهداشده است.
وی با بیان اینکه زیرینای این پروژه ۱۲۰ متر مربع است ، اظهار کرد : این خانه بهداشت در فضای قیلی و پس از تخریب ساختمان قدیم خانه بهداشت احداث شده است .
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در خصوص اعتبار تخصیصی پروژه نیز گفت: برای ساخت و تجهیز خانه بهداشت لمبدان پایینی مبلغ سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.
وی با تاکید بر ارایه خدمات مطلوب در خانه‌های بهداشت گفت: این خانه بهداشت با تحت پوشش قرار دادن ۴ روستای لمبدان پایینی ، حسن آباد ، تل‌رییس و بنای‌راشد به جمعیت ۸۴۳ نفر خدمات بهداشتی از قبیل مراقبت مادر و کودک، واکسیناسیون، بیماریابی، بهداشت محیط، آموزش بهداشت، بهداشت مدارس و.. ارایه می‌دهد.
آخوندی افزود: به‌منظور دسترسی بهتر اهالی روستای لمبدان پایینی، تیم پزشک خانواده متشکل از پزشک، ماما و مراقبین سلامت به همراه دارو و تجهیزات پزشکی، یک روز در هفته در خانه‌ی بهداشت استقرار می‌یابند و خدمات بهداشتی درمانی به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارایه می‌دهند.
وی اضافه کرد: ساکنین روستاهای قمر خانه بهداشت نیز هرماه با حضور تیم پزشک خانواده در محل روستا از خدمات پزشکی و مامایی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید