عمومی | دیده بان علم ایران

پنجمین سمپوزیوم «ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» برگزار می شود

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» را ۱۲ اردیبهشت ماه با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده سرطان در محل بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، جدیدترین نوآوری ها در سیستم انتقال ژن و ویرایش ژنی، جنبه های بالینی در ژن درمانی، پژوهش های نوین در ویرایش ژنی و آشنایی با قوانین حقوقی و جنبه‌های اخلاقی در ژن درمانی محورهای این سمپوزیوم است.

اساتید حوزه بالین از دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و مشهد، مراکز پژوهشی همچون رویان، انستیتو پاستور و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در این سمپوزیوم دور هم جمع می شوند تا از نظر بالینی و کاربردی به بررسی این موضوع بپردازند. متخصصان کودکان در رشته های مختلف، متخصصان داخلی، پزشکان عمومی، علوم آزمایشگاهی، ژنتیک، بیولوژی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی مخاطبان این رویداد هستند.

آشنایی محققان با حوزه ژن درمانی و اطلاع از جایگاه کشور در این حوزه از اهداف پنجمین سمپوزیوم « ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی» است و حضور سیاست گذاران در آن سبب فراهم آمدن بستری مناسب برای بهره مندی، فعالیت علاقمندان و ارتقا این حوزه می شود.

درباره اهمیت برگزاری این رویداد نیز باید گفت، دهه ۹۰ آغاز مطرح شدن ژن درمانی است اما به دلیل مشکلات پیش آمده رشد این حوزه متوقف شد و فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشت. با توجه به پیشرفت های اخیر در حوزه بیماری های تک ژنی پژوهشگران امید دارند که این علم یک جایگزین علمی و عملی برای درمان بسیاری از بیماری هایی باشد که تاکنون راه کار جدی برای درمان آن ها کشف نشده است. پس برگزاری این رویداد و تعامل فعالان این حوزه با یکدیگر نیز می تواند گامی برای ارتقای بیشتر آن در کشور باشد.

انتهای پیام