عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اردوی جهادی با محوریت «تامین امنیت غذایی» برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های جهادی در مناطق محروم و کم‌برخوردار به منظور رفع مشکلات و نیازهای موجود و همچنین زمینه‌سازی برای ارتقاء حس دلبستگی به وطن و اثرگذاری بیشتر مستعدان‌برتر در جامعه بومی، اردوی جهادی تخصصی دامپزشکی به همت بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری و دانشگاه شهرکرد در مناطق مناطق محروم و روستایی شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

این اردو با حضور جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، مستعدان‌برتر و دانشجویان رشته‌های دامپزشکی، با هدف آموزش و ترویج مسائل مورد نیاز دامپروری، شناسایی بیماری‌های دام‌ها، معالجه و درمان دام‌های بیمار، ارائه خدمات رایگان در راستای حفظ و صیانت از سرمایه دامداران و تامین امنیت غذایی، برگزار شد.

در همین رابطه، مجتبی بنیادیان؛ رییس بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه رفع معضلات و کمبودهای کشور توسط نخبگان و مستعدان‌برتر از مهمترین مزایای برگزاری اردوهای جهادی است، گفت: آشنایی با مشکلات مردم و تعامل با اقشار ضعیف و مناطق کمتر برخوردار، عزم مستعدان را برای خدمت به کشور راسختر می‌کند.

وی با بیان اینکه سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در منطقه از دیگر اهداف اردوهای جهادی است، افزود: در اردوی جهادی، شرکت‌کنندگان با وضعیت زندگی یک منطقه محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و غیره آشنا می‌شوند.

لازم به ذکر است، این اردو در حوزه های تخصصی پزشکی، دامپزشکی و عمران به صورت عمومی در مناطق محروم شهرستان‌های اردل، کیار وکوهرنگ برگزار شد و بیش از یک‌هزار۲۰۰ نفر از خدمات این اردو بهره‌مند شدند.