عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس دانشگاه: اجرای برنامه نظام ارجاع مهمترین راهکار در ارتقاء سلامت جامعه

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پوشش خدمات بهداشتی در سطوح مختلف از مهمترین وظایف دانشگاه ها محسوب می شود تصریح کرد: اجرای برنامه نظام ارجاع از مهمترین راهکارها در ارتقاء سلامت جامعه به شمار می رود.

به گزارش وب دا، دکتر محمد رضا دارابی در همایش گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه امروزه دیگر سلامتی تنها محدود به بعد جسمانی نیست بلکه دیگر ابعاد همچون روحی، معنوی و اجتماعی را نیز شامل می شود خاطر نشان کرد: دارا بودن سلامتی معنوی و اعتقاد قلبی به خداوند متعال نقش موثری در سلامت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه توانمندی در برابر چالش های روحی و روانی و بهبود مولفه های اجتماعی آسیب رسان بر سلامت نقش موثری در ارتقاء جامعه دارد تصریح کرد: به همین منظور بحث اجتماعی شدن سلامت و درگیر شدن دیگر سازمان ها و نهاد و مردم در بهبود سلامت در وزارت بهداشت به طور جدی دنبال می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به رشد شاخص های بهداشتی کشور از جمله کاهش مرگ و میر مادران باردار، کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر ۵ سال، افزایش امید به زندگی و پوشش ۹۹ درصدی زایمان ایمن تصریح کرد: این امر با مشارکت و همکاری تمامی سازمان ها، نهادها و مردم  میسر شده است و به طور حتم برای ارتقاء روز افزون شاخص ها باید همکاری ها و مشارکت ها بیش از پیش افزایش یابد.

دکتر دارابی تصریح کرد: تشکیل شورای عالی سلامت، کمیته سلامت و امنیت غذایی و مشارکت استانداری در مراکز استانها، فرمانداری ها در شهرستان ها از مهمترین اقداماتی است که در راستای ارتقاء مشارکت همگان در امر سلامت صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم فرهنگ خود مراقبتی و خود کنترلی در تمامی ابعاد سلامت اظهار کرد: علاوه بر همکاری سازمان ها و نهادها، رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما  نیز در این زمینه نقش مهمی را ایفاء می کند.

دکتر محمد رضا دارابی با تاکید بر لزوم کنترل مولفه های آسیب رسان بر سلامت جامعه اظهار کرد: به طور قطع اگر سلامتی در تمامی ابعاد ارتقاء یابد می توان زمینه رشد و توسعه کشور را نیز بیش از پیش فراهم کرد.

مراسم گرامیداشت هفته سلامت با حضور فرماندار مشهد، جمعی از خیران سلامت، مسئولان، دانشجویان و پرسنل در تالار رازی مشهد برگزار شد.

سخنرانی، اجرای برنامه های فرهنگی و تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت از جمله بخش های این مراسم بود.

{jcomments on}