عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی :



نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رضایتمندی مردم در حوزه سلامت بسیار مهم بوده و باید مورد توجه باشد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار هیات رئیسه ، اعضای ستاد برگزاری هفته سلامت و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وی به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: دو موضوع "رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم" و بحث "سلامت" در جامعه اهمیت فوق العاده‌ای دارد که باید به این موضوعات توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشیم .
وی بیان کرد: مردم از لحاظ معیشتی به ویژه از سال گذشته تاکنون، تحت فشار هستند که بخشی از مشکلات در نتیجه فشارهای خارجی بوده اما بخشی نیز در نتیجه بی تدبیری‌هاست .
وی با بیان این‌که در اوایل روی کارآمدن دولت اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شد و در جامعه نیز رضایتمندی به دنبال داشت که بعدها فروکش کرد که البته در نتیجه عدم حمایت و ... بوده است، افزود: در هر صورت بحث رضایتمندی مردم در حوزه سلامت بسیار مهم است .
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه از تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین خیران در حوزه مسائل پزشکی جامعه قدردانی کرد و افزود: امروز در بحث دیالیزکمبودی در استان نداشته و حتی ظرفیت تخت‌ها نیز بیش از استاندارد کشور است .
وی در این خصوص تاکید کرد: البته مشکلاتی هم وجود دارد که در نتیجه کمبود امکانات حاصل شده و باید با توسعه امکانات بر این مشکلات نیز فایق آمد .
وی در ادامه با تاکید بر رفتار پسندیده کادر پزشکی و بیمارستان با مراجعان و بیماران، افزود: آذربایجان‌شرقی قطب پزشکی شده و اقدامات بسیار خوبی چون پیوند قلب در استان انجام می شود که مایه مباهات است، البته باید در راستای توسعه آن تلاش کرد .
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که تعصب و حمیت در حرفه‌ی پزشکی از جمله نکات کلیدی است، افزود: نظارت بر کادر درمانی و بیمارستان‌ها و همچنین نظارت بر نحوه برخورد با مردم از جمله مهم‌ترین مسائل است که باید همواره مورد توجه باشد .
وی درخاتمه به بازدید خود از پارک علم و فناوری ربع رشیدی و حضور جوانان توانمند در این مجموعه اشاره کرد و گفت: از توانمندی‌های این جوانان در حوزه پزشکی بهره‌گیری شود .