عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای پسران سمنان با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

در دیدار دکتر محجوب رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با مهندس موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان و راه‌های توسعه همکاری فی‌مابین مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای  این دیدار دکترمحجوب  ضمن معرفی دانشکده های  فنی و حرفه ای استان سمنان و رشته های موجود ، به پتانسیل ها و نیازمندی های دانشکده ها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان  در این نشست بیان داشت: فعالیت این دانشگاه بیشتر مهارتی است و اکثر فراگیران در کارگاه ها آموزش می بینند و افزون بر ۷۰ درصد بعد از فارغ التحصیلی، جذب بازار کار می شوند.
دکتر محجوب اظهارداشت: باهمکاری و هماهنگی شرکت سرمایه گذار در نظر است از ظرفیت نیروگاه های خورشیدی در استان بهره گیری شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در خصوص ماموریت دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای کار آفرینی بر  ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد..
وی ضمن برشمردن مزایا و فواید بهره مندی از انرژی خورشیدی خواستار انعقاد قرارداد همکاری فی مابین شد..

در ادامه این دیدار مهندس موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ضمن عرض خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه با  ارج نهادن به فعالیت های مختلف دانشگاه فنی و حرفه ای افزود : نیاز اساسی در سطح جامعه ، مقوله آموزش می باشد  و خواستار تعامل دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در این زمینه با شرکت توزیع برق استان شد.
مهندس موسوی زاده ضمن استقبال از طرح برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی، آن را بسیار مفید دانسته و اجرایی شدن آن را خوستار شد..

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این نشست با تبیین مزایای استفاده از انرژی خورشیدی گفت: بالغ بر ۳۰۰ روز در استان سمنان آفتابی است و این موضوع یک مزیت محسوب می شود.

سیدمحمد موسوی زاده با عنوان این که مهم ترین ویژگی بهره گیری از سلول های خورشیدی و تولید برق از این طریق ، حفظ محیط زیست و عدم آلودگی است افزود: نبود ریزگرد و شفافیت آسمان در میزان تابش نور خورشید برروی صفحه سلول های خورشیدی تاثیر مثبت داشته و به عنوان یک مزیت دیگر برای استان می باشد.

گفتنی است: با مذاکرات اولیه بین دو دستگاه، مقرر شد از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای هماهنگی لازم با سرمایه گذار صورت گرفته و در نشست بعدی، قدرت مورد نیاز و نحوه استقرار آن به شرکت توزیع برق استان اعلام گردد.