عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

عملکرد مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۸

عملکرد مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۳۹۸ دوشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی با بسیج امکانات، تجهیزات و نیروها از ۲۵ اسفندماه سال گذشته الی ۱۷ فروردین ماه سال جاری، خدمات شایانی را به مردم عزیز استان و میهمانان نوروزی ارائه داده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن بیان این خبر، گفت: برنامه سلامت نوروزی این مدیریت با هدف ارائه خدمات فوریت های پزشکی در جاده ها و مناطق شهری و روستایی به مردم عزیز استان و میهمانان نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته الی ۱۷ فروردین ماه سال جاری به انجام رسید.

مصطفی فرامرزی با تاکید بر اینکه، در مدت اجرای این طرح تعداد ۲۴۲۰ ماموریت ۱۱۵ دانشگاه به ثبت رسید، افزود: در این مدت ۱۶۶۴ ماموریت پایگاه شهری، ۷۶۶ ماموریت پایگاه جاده ای، ۱۸۶ ماموریت تصادفی پایگاه شهری، ۲۶۴ ماموریت تصادفی پایگاه جاده ای و هفت ماموریت اورژانس هوایی انجام گردید.

وی با بیان این مطلب که، متاسفانه در این مدت دو مورد فوتی تصادفی پایگاه شهری و ۷ مورد فوتی پایگاههای جاده ای به ثبت رسید، اضافه نمود: در این مدت ۴۳۷۴۲ تماس با ۱۱۵ دانشگاه ثبت و نیز ۷۹۱ ماموریت کمپ های سلامت گزارش انجام است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه با بیان اینکه، ۱۹۸۰ ماموریت غیر ترافیکی، ۱۴۷۸ ماموریت غیر ترافیکی شهری، ۵۰۲ ماموریت غیر ترافیکی جاده ای، ۱۵۱۷ مورد اعزام به بیمارستان و ۴۰۴ مورد بازرسی از جمله عملکردهای فوریت های پزشکی دانشگاه است، تصریح نمود: ۱۶ مورد سکته قلبی، ۲۰ مورد سکته مغزی و ۱۳ مورد CPR موفق نیز در این مدت ثبت شده است.

فرامرزی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم سال جاری سالی پر از سلامتی و توفیقات روزافزون برای هم استانی های عزیز و مردم اقصی نقاط کشور باشد.