عمومی | بنیاد ملی نخبگان

لزوم نخبه‌گماری و جوانگرایی در مدیریت شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حیدری؛ رئیس شورای شهر مشهد در نشست با رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم الگوسازی از نخبگان و مفاخر بومی، گفت: نخبگان و اندیشمندان کشور باید به عنوان الگو به جوانان و خاصه قشر مستعدبرتر معرفی شوند. در این بین مدیریت شهری نیز اقدامات بسیار مناسبی را انجام داده است.

وی در ادامه به تشریح رویکرد حمایتی شورای شهر از حوزه علم و فناوری پرداخت و اظهارکرد: اهمیت حوزه فناوری و نو‌آوری بر هیچکس پوشیده نیست و اعضای شورای پنجم شهر مشهد نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند به طوریکه حمایت از اجتماع نخبگانی را یکی از ملزومات کاری خود می‌دانند و در همین راستا حتی درصدی از بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد نیز با تصویب شورای شهر به حوزه کارآفرینی و نوآوری‌ها تخصیص یافته است.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به ضرورت بکارگیری تفکر و اندیشه نخبگانی در بدنه اجرایی و تصمیم‌گیری شهری، اظهار داشت: حضور اجتماع نخبگان و دانشگاهیان در شورای شهر علاوه بر اینکه نوعی تکریم و پاسداشت مقام و خدمات علمی و فناورانه آنان است، می‌تواند زمینه‌ساز تصمیمیات علمی‌تر و عملی‌تر در توسعه شهری باشد.

حیدی نخبگان را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور نامید و تصریح کرد: خوشبختانه به دلیل سیاست تعامل‌گرایانه، ارتباط بسیار خوبی بین بدنه نخبگانی استان خاصه بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی و بدنه اجرایی به ویژه شورای شهر برقرار است که این ارتباط توانسته است زیرساخت‌های فکری لازم برای همکاری بین‌نهادی را به خوبی فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم جوانگرایی و نخبه‌گماری در مدیریت‌شهری، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری مشهد با تمام ظرفیت‌های خود آماده همکاری با بنیاد نخبگان است؛ ظرفیت‌ها، امکانات و فرصت‌های فراوانی وجود دارد اما در گام نخست باید آنها را اولویت‌بندی کرد و سپس با تعامل و پیگیری‌های مستمر، به سمت عملیاتی‌شدن آنها قدم برداشت.