عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ایستگاه سلامت هم‌زمان با برپایی جشن نیمه شعبان در بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان داشت: به مناسبت هفته سلامت (۷-۱ اردیبهشت‌ماه) که با شعار مراقبت‌های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نام‌گذاری شده است مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با به منظور آگاهی بخشی عمومی در خصوص سلامت فردی و خانوادگی، اقدام به برپایی ایستگاه سلامتی در مراسم نیمه شعبان در شهر بوشهر کرد.
مهندس حسن فخرایی افزود: اندازه‌گیری فشارخون، قد و وزن و خطر سنجی‌های اولیه جهت پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت ازجمله خدمات ارائه‌شده در این غرفه بوده است.
وی تصریح کرد: آموزش‌های لازم نیز با استفاده از روش‌های توضیح و پمفلت های علمی ساده و روان، به مراجعین داده شد و تعداد زیادی از افراد میان‌سال باسابقه بیماری و در معرض خطر، جهت انجام آزمایش‌های قند، چربی خون و ویزیت رایگان فرم ارجاع به آزمایشگاه مرکزی، دریافت نموده و راهنمایی گردیدند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اظهار داشت: غرفه تن سنجی، مشاوره تغذیه، مامایی و آموزش ارائه خدمات در سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) از دیگر برنامه‌های این غرفه بود.
مهندس حسن فخرایی برپایی اینگونه طرح‌ها را در سطح شهر مفید خواند و افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ارتقای سطح سلامت جامعه می‌تواند به آگاهی بخشی عمومی نیز کمک قابل‌توجهی کند.

انتهای پیام/ ا.س- ۳۰۰۰