عمومی | دانشگاه مازندران

برگزاری سومین همایش ملی اقتصاد ایران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر یوسف عیسی زاده روشن عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه مازندران و دبیر سومین همایش ملی اقتصاد ایران، در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه به تشریح اهداف، رویدادها و نحوه برگزاری این همایش پرداخت.
در ذیل، متن کامل این گفت و گو را مشاهده می کنید.

*لطفا سومین همایش ملی اقتصاد ایران را معرفی فرمایید؟
*دکتر عیسی زاده: گروه اقتصاد دانشگاه مازندران با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی – پژوهشی، سومین  همایش ملی اقتصاد ایران  را با رویکرد بررسی چالش های مهم اقتصاد ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸برگزار می‌نماید. امید است این همایش بستری برای هم‌اندیشی و هم‌فکری نخبگان و کارشناسان و زمینه‌ای برای فرهنگ‌سازی در بین آحاد جامعه فراهم نماید.
*مهمترین  اهداف برگزاری این همایش را بیبان کنید :
*دکتر عیسی زاده: از مهمترین اهداف برگزاری این همایش می توان به موراد ذیل اشاره کرد:
۱- تبیین شرایط اقتصادی ایران در حوزه های مختلف
۲- ارایه تحلیل های علمی و کاربردی از ریشه های اصلی مشکلات اقتصادی کشور
۳- تصویر سازی از وضعیت اقتصادی کشور در سال های آتی
۴- تلاش برای حصول وفاق میان اقتصاد دانان و تصمیم گیرندگان
۵- استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی و پژوهشی صاحب نظران و اساتید داخلی
*محورهای این همایش بیشتر بر چه موضوعاتی استوار است؟
*دکتر عیسی زاده: باتوجه به اهداف برگزاری این همایش، محورهای این همایش نیز به دسته های مختلفی تقسیم شده که مهمترین آن عبارت است از:
۱- رشد و توسعه پایدار: اقتصاد دانش بنیان-اقتصاد منابع طبیعی  و محیط زیست- اقتصاد گردشگری-اقتصاد مقاومتی)
۲- دولت و اقتصاد سیاسی: سیاست های مالی-فقر-توزیع درآمد
۳- سیاست های پولی و ارزی، ثبات قیمت،نرخ ارز
۴- نظام بانکی و بازاز های مالی
۵- برون گرایی ، تجارت جهانی،جریانات سرمایه،آزاد سازی اقتصادی
۶- اقتصاد انرژی: تکانه های نفتی، اصلاح قیمت حامل های انرژی و...
۷- واکاوی چالش های بخش های مخنلف اقتصاد ایران
۸- اقتصاد اسلامی
۹- موضوعات اقتصادی استانی
*دستاوردهای برگزاری این همایش برای دانشگاه مازندران چیست؟
*دکتر عیسی زاده: دانشگاه، محل تربیت مهمترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی است، لذا این نهاد، مهمترین زیر ساخت پیشرفت و توسعه کشور می باشد. از مهمترین رسالت هایی که بر عهده دانشگاه ها و مراکز علمی می باشد، برگزاری همایش های علمی و پژوهشی است. لذا برگزاری همایش اقتصاد ایران سبب می شود تا هم اندیشی دانشگاه و صنعت برای ایجاد زبان مشترک و دیدگاه های مشابه در زمینه مسایل اقتصادی صورت گیرد. همچنین، اطلاع از آخرین نظریه ها، یافته ها و تجارب برتر کشورها و سازمان های داخلی و خارجی میسر شده و ایجاد نگرش مثبت در جامعه نسبت به رعایت اصول اخلاقی و قانونی در حوزه مسایل اقتصاد توسط دانشگاه محقق شود.

*میزان مشارکت تا کنون چگونه بوده است؟
*دکتر عیسی زاده: خوشبختانه علی رغم اینکه حدود ۲۵ روز با تعطیلات عید مواجه بودیم، استقبال خوبی از سوی محققان و پژوهشگران از دانشگاه های سراسر کشور و پژوهش گران دستگاه های اجرایی شده است و تعداد مقالات واصله به دبیرخانه همایش  چشمگیر بوده است که حدود ۸۰ درصد آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و بقیه نیز در مرحله داوری هستند.
*زمان برگزاری همایش چه روزی است؟
*دکتر عیسی زاده: زمان برگزاری همایش روز دوشبه  نهم اردیبهشت ۱۳۹۸  در سالن آمفی اجتماعات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی است که از ساعت ۸:۳۰ دقیقه شروع و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. حضور اساتید، پژوهشگران، به ویژه  اساتید دانشگاه  مازندران موجب دلگرمی برگزار کنندگان همایش خواهد بود.
*در پایان، اگر مطلب خاصی باقیمانده است، بیان نمایید.
*دکتر عیسی زاده: در پایان لازم می دانم از دکتر فاطمی معاونت پژوهشی دانشگاه، دکتر جانعلی زاده معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر تقی نژاد عمران معاون پژوهشی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه و همه کسانی که در برگزاری این همایش همکاری نمودند، تشکر و قدردانی نمایم. از همکاران خوبم در گروه اقتصاد دانشگاه مازندران و سایر دانشگاه های کشور که داوری مقاله ها را بر عهده دارند نیز صمیمانه سپاسگزارم. همچنین از دکتر ابراهیم کاردگر، مدیر عامل بیمه دانا که بعنوان حامی مالی همایش در کنار ما هستند، تشکر و قدردانی می نمایم. امیدوارم تلاش های اندک ما موجب تشویق  دانشجویان و پژوهشگران در جهت پیشرفت اقتصاد ایران اسلامی گردد.
*ما هم از حضور شما در این گفت و گو تشکر می کنیم و برای شما و سایر دست اندرکاران این همایش، آرزوی توفیق داریم.


روابط عمومی دانشگاه مازندران
امور رسانه های گروهی