عمومی | دانشگاه فرهنگیان

انجام ۱۵ طرح پژوهشی به سفارش دستگاه های اجرائی استان هرمزگان

پنجمین همایش ملی تازه های روان شناسی مثبت نگر با حمایت معاونت دانشجویی سازمان مرکزی در پردیس شهید بهشتی هرمزگان برگزار گردید.

منوچهر ضیائی مدیر امور پردیس های استان در نشست افتتاحیه همایش اظهار کرد: حوزه روان شناسی یک حوزه مهم در دانشگاه فرهنگیان است. چرا که هدف این دانشگاه تنها تربیت معلم تخصصی نیست بلکه علاوه بر آن هر دانش آموخته این دانشگاه باید مربی تربیتی را نیز عهده دار شود.

وی ادامه داد: کشف استعدادهای متفاوت دانش آموزان و تلاش برای بارور کردن آن ها و شکوفائی خلاقیت ها و توجه به مسائل روحی و روانی آنان، حوزه روان شناسی مثبت نگر را پر اهمیت کرده است.

مدیر امور پردیس های استان با بر شمردن فعالیت های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان، انجام ۱۵ طرح پژوهشی به سفارش دستگاه های اجرائی استان رافعالیتی کم نظیر در حوزه پژوهشی دانشگاه دانست و افزود: در سال ۹۸ نیز مقدمات اجرای دو طرح پژوهشی به سفارش اداره کل آموزش و پرورش استان توسط اعضای هیئت علمی و مدرسان این دانشگاه فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا در سال ۹۸ نیز شاهد رونق همایش های علمی و پژوهشی و در راستای ماموریت دانشگاه فرهنگیان باشیم.

دکتر سماوی دانشیار دانشگاه هرمزگان و مدیر گروه علوم تربیتی این دانشگاه و دبیر کمیته علمی نیز افزود: روان شناسی مثبت به جای تمرکز بر روی جنبه ناتوانی و ضعف ها بر روی فضائل اخلاقی، نقاط مثبت و توانمندی های شخصیتی تمرکز دارد.

وی اعلام کرد: تعداد ۱۲۸ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش دریافت و از این تعداد ۸۳ مقاله در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شدند .

همچنین در این همایش پیام دکتر علی نژاد معاونت دانشجوئی دانشگاه توسط مدیر امور پردیس های استان هرمزگان قرائت گردید.

برگزاری کارگاه آموزشی، سخنرانی های علمی و ارائه مقالات از دیگر برنامه های این همایش ملی بود.