عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حضور بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان در آزمون کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حضور پرشور دانشگاهیان در بخش کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت خبر داد و اظهار کرد: مشهد امسال به لحاظ تعداد شرکت کنندگان مقام دوم کشوری را کسب کرده است.

دکتر محمد اسماعیل‌زاده در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: آزمون رشته‌های بخش معارف قرآنی جشنواره قرآن و عترت در ۹ رشته مختلف در روز بیست و هفتم فروردین ماه در ۳۵ حوزه در مشهد و شهرستان‌های زیر پوشش برگزار شد که بیش از  سه هزار و ۵۰۰ نفر از اساتید،کارکنان و دانشجویان در این آزمون شرکت کردند.

وی تصریح کرد:  این آزمون در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، حفظ موضوعی قرآن، احکام، پرسمان معارفی، مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی قرآنی، با هدف اعتلای فرهنگ قرآن و آشنایی بیشتر با سبک زندگی اهل بیت (ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری، مسابقات بخش شفاهی جشنواره در رشته های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان، دعا و مناجات خوانی، آیین سخنوری و ترجمه خوانی برای تمامی خواهران و برادران در گروه های سه‌گانه اساتید، کارکنان و دانشجویان به صورت متمرکز در اردیبهشت ماه ، برگزار می‌شود که روز و ساعت دقیق برگزاری آزمون هر رشته نیز، متعاقبا اعلام می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه ضمن قدردانی از مدیران، کارشناسان و رابطان قرآن و عترت مراکز و عموم شرکت‌کنندگان در جشنواره، از اعلام نتایج آزمون پس از تصحیح اوراق  طی هفته آینده خبر داد و افزود: «حداقل امتیاز ۱۲۰ از ۱۵۰ برای کسب رتبه‌های اول تا سوم الزامی است».

برخی رشته‌های جشنواره قرآن و عترت، امسال برای اولین بار با مجوز اداره آموزش کارکنان دانشگاه ، دارای امتیاز آموزشی برای کارکنان دانشگاه بود.

{jcomments on}