عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تجمیع بخشهای آموزشی می تواند منجر به ارتقاء فرآیندهای آموزشی و پژوهشی گروههای بالینی می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تجمیع گروههای مختلف آموزشی دانشگاه در راستای بالا بردن بهره وری آموزشی و در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

دکتر اعتضاد رضوی در گفتگو با وب دا، با بیان اینکه در سال جدید به دلیل شرایط اقتصادی کشور و مسائل تحریم و مشکلات تامین اعتبارات، باید به سمتی برویم که اعتبارات را به شکل درستی تخصیص دهیم ابراز کرد: بر همین مبنا دانشگاه پیگیر استفاده حداکثر از منابع انسانی و منابع فیزیکی، فضا و تجهیزات بوده که یکی از برنامه های دانشگاه در این راستا تجمیع بخشهای آموزشی است.

وی افزود: برای تجمیع بخشها و گروههای آموزشی اقدامات کارشناسی از مدتها پیش مورد بررسی قرار گرفته است و با راه اندازی بیمارستان امام رضا(۲) فضای مناسب جهت تجمیع بخش های بالینی ایجاد شده است و در سال گذشته تجمیع دو بخش پوست بیمارستان قائم(عج) و امام رضا(ع) در بیمارستان امام رضا(۲) با همکاری مطلوب مدیر و اعضاء هیات علمی آن گروه صورت گرفت که البته درمانگاه های آموزشی پوست در بیمارستان قائم(عج)  حفظ شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با تجمیع متناسب بخشهای آموزشی فرآیندهای آموزشی ارتقاء یافته و دانشجویان نیز از غنای برنامه ها بهره مند می شوند ادامه داد طبق مصوبه کمیته جانمایی دانشگاه دو بخش ارتوپدی بیمارستان قائم(عج) و امام رضا(ع) نیز در بیمارستان امام رضا ۲ تجمیع شدند و امید است با هم افزایی که در برنامه های آموزشی، تجهیزات و هماهنگی که بین اعضای گروه صورت می گیرد شاهد ارتقاء بیش از پیش و فعالیتهای آموزشی پژوهشی گروه ارتوپدی باشیم.

دکتر اعتضاد رضوی با بیان اینکه بخش ارتوپدی بیمارستان شهید کامیاب در حوزه آموزشی ترومای ارتوپدی فعال بوده و تقویت خواهد شد. خاطر نشان کرد: برنامه تجمیع امکانات، تجهیزات و بخشهای بالینی برای سایر گروههای بالینی با هماهنگی روسای بیمارستانهای آموزشی با مدیران گروههای مربوطه و پس از بررسی های کامل کارشناسی در سال جاری دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این ارتباط تجمیع بخشهای گوش و حلق و بینی در بیمارستان قائم(عج) و ارولوژی در بیمارستان امام رضا(۲) در دستور کار کمیته جانمایی دانشگاه می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد:  با همکاری همه اعضای هیات علمی و مسوولین بیمارستانهای آموزشی در جهت و بهره وری هر چه بیشتر نظام آموزشی دانشگاه تلاش کنیم.

{jcomments on}