عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همکانی سلامت

یکم لغایت هفتم اردیبهشت ماه هفته ملی سلامت و شعار امسال این هفته « مراقبت های اولیه بهداشتی راهی بسوی پوشش همگانی سلامت» نامگذاری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: مهمترین محور فعالیتهای هفته سلامت پوشش همگانی خدمات بهداشت و درمان است که از اصول تحقق آرمان عدالت در سلامت می باشد.

دکتر حمید رضا بهرامی خاطر نشان کرد: پوشش همگانی سلامت متضمن این نکته است که تمامی افراد و جوامع بتوانند در هر زمان و هر مکانی که به خدمات بهداشتی با کیفیت نیاز داشته باشند، بدون بار مالی به آن دسترسی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: این امر شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در سراسر عمر از ترویج و ارتقاء سلامت تا پیشگیری، درمان و بازتوانی است و به بهترین نحو بر پایه یک سیستم قوی مراقبتهای بهداشتی اولیه قابل عرضه می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوشش در جهت تامین و حفظ سلامت جامعه در تمامی ابعاد سلامتی را از وظایف ذاتی حوزه بهداشت برشمرد.

وی فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، تاکید بر اصلاح روش های زندگی و جلب مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و مدیران ارشد دستگاه ها را  از مهمترین اهداف هم راستا با شعار امسال عنوان و اظهار امیدواری کرد با تعامل با اصحاب رسانه، صدا و سیما و همکاری های بین بخشی و مردمی در مسیر تحقق پوشش همگانی سلامت گام های بلندی برداریم .

دکتر بهرامی دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، آموزش رکن سلامت، مشارکت اجتماعی سلامت، مراقبت های اولیه بهداشتی سلامت روان، سلامت در حوادث و بحران ها، سبک زندگی سلامت محور و سلامت، جمعیت وخانواده را از عناوین روز شمار هفته سلامت سالجاری برشمرد.

{jcomments on}