عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پوشش ۴۳ درصدی مراقبت از جوانان/ ارائه خدمات آموزشی به بیش از۱۵ هزار جوان تحت پوشش


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در سال ۹۷ با اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، بیش از ۴۳ درصد از جوانان، تحت پوشش خدمات مراقبت از جوانان قرار گرفتند.

به گزارش وبدا/ دکتر فاطمه نوده همزمان با هفته جوان در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار کرد: برنامه سلامت جوانان از سال ۱۳۹۲ همزمان با برنامه تحول سلامت، آغاز و ارائه خدمات پزشکی و غیر پزشکی بر اساس بسته خدمتی مربوطه، برای گروه سنی جوانان(۱۸-۲۹ سال) شروع شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در گروه سنی جوانان قرار دارند،افزود: با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت حد مورد انتظار مراقبت جوانان در هر سال ۳۳ درصد می باشد که در سال گذشته، بیش از ۴۳ درصد از جوانان تحت پوشش ازخدمات مراقبت از جوانان معاونت بهداشت بهره مند شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت پیشگیری از پوکی استخوان در گروه جوانان، اضافه کرد: طی برنامه مراقبت جوانان و طبق دستور العمل،ماهانه یک عدد پرل ویتامین D به جوانان مراقبت شده تحویل می گردد.

دکتر نوده با بیان اینکه یکی از خدمات قابل ارائه برای گروه هدف جوانان آموزش در خصوص پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز(سوانح و حوادث ترافیکی،تغذیه ناسالم ،سوءمصرف مواد ،کم تحرکی)وآسیب های اجتماعی می باشد، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه معاونت بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت به بیش از ۱۵ هزار نفر از جوان تحت پوشش دانشگاه خدمات آموزشی ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه آموزش ترویج ازدواج سالم از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه معاونت بهداشت دانست و بیان داشت: در سال ۱۳۹۷ با هدف نهادینه سازی سبک زندگی سالم برای جوانان بیش از ۳۷۰جلسه آموزشی برای ۷هزارو ۱۳۴نفر برگزار شد.

گفتنی است؛ بیش از ۶۰۰هزارنفردر شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع درغرب خراسان رضوی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قراردارند.