عمومی | دانشگاه اردکان

نشست سه جانبه مدیران روابط عمومی مناطق ۴ و ۵ و ۶ کشور در دانشگاه کاشان

دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت  علوم، تدوین نقشه راه روابط عمومی‌ها را از جمله سیاست‌های این وزارت در سال جاری دانست و گفت: تشکیل کارگروهی متشکل از استادان برجسته روابط عمومی‌های کشور  و تدوین شاخص‌های علمی و حرفه‌ای استاندارد برای ارزیابی عملکرد  روابط عمومی‌ها در دستور کار است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه اردکان، دکتر عبداللهی‌نژاد در نشست سه جانبه شورای مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری مناطق ۵،۴و۶ کشور در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان، نقش دانشگاه‌ها و روابط عمومی ها را در شرایط کنونی کشور مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها با تبیین جایگاه علمی و عملیاتی خویش می‌توانند گام‌های موثری در توسعه بردارند.

وی انعکاس فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه.ها را وظیفه روابط عمومی دانست و افزود: بایستی سعی شود تا با روش‌های نوین و استفاده از تکنولوژی های روز، نقش و جایگاه دانشگاه‌ها، به درستی برای مردم تبیین شود.
دکتر عبداللهی‌نژاد بر ارتباط دوسویه مسئولان با روابط عمومی و رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: مسئولان اگرامروز عزلت‌گزینی و خلوت‌نشینی داشته باشند نخواهند توانست به رسالت اصلی خود دست یابند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به اهمیت جایگاه خبر و اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: خبر باید درست، صریح و شفاف و به موقع ارائه شود.
وی با بیان اینکه دستاوردها باید مبتنی بر ارزش‌های خبری و حرفه‌ای ارائه شود، خاطر نشان کرد: با استانداردسازی خبر و سرعت در مخابره اخبار می‌توان در جامعه بسیار تاثیرگذار بود.
دکتر عبدالهی نژاد با تاکید بر اینکه باید برون داده‌های علمی و حرفه‌ای داشته باشیم خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید در تدوین شاخص‌های استاندارد نقش پیشرو داشته باشند.
وی اطلاع رسانی سریع در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بایستی از تمامی ابزار و تکنیک‌ها و دانش و تجربیات در حوزه تکنولوژی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی سریع استفاده کرد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، با اشاره به ضرورت وجود روابط حرفه‌ای در هر دستگاه و سازمان تصریح کرد: امروزه افرادی در این حرفه موفق هستند که مجهز به دانش روز باشند.
دکتر عبداللهی‌نژاد به کارگیری نیروی انسانی حرفه‌ای در روابط عمومی و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان خلاق و بهره‌برداری از رسانه‌های جدید و ورود به عصر روابط عمومی الکترونیک را عواملی مهم در عملکرد بهتر روابط عمومی‌ها عنوان کرد.
برگزاری کارگاه آموزشی "اصول و سبک نگارش در فضای وب " با تدریس دکتر عبداللهی نژاد، عضو هیات علمی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و تقدیر از مدیران ادواری روابط عمومی دانشگاه کاشان از دیگر برنامه‌های این نشست یک‌روزه بود.