عمومی | دانشگاه ولایت

برگزاری شب شعر هفته هنر انقلاب در دانشگاه ولایت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولایت حجت الا سلام و المسلمین بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولایت در ابتدای مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به شاعران و مهمانان برنامه گفت :

شهید آوینی یکی از شخصیت هایی هست که با نگاه بصیرت و معرفت افزایی و روشنگری های خود توانست مفاهیم انقلابی را از دریچه هنر به طور شایسته ای به گروه های هدف در جامعه انتقال دهد .

دکتر بامری اشاره کرد :مجموعه روایت فتح یکی از مجموعه های کارهای فاخر و ارزشمند شهید آوینی بود که دارای جایگاهی ارزشمند است که اگر در کنار دیگر اقدامات ارزشمند آن شهید بگذاریم شاهد خدمات ارزشمند و توانمندی و نقش ارزنده ی آن شهید در دوران جنگ خواهیم شد .

حجت الاسلام و المسلمین بامری همچنین افزود: از منظر ایشان هنر حقیقی و دینی هنری است که هنرمند ارزشمندی هنر خود را در زیبایی این عالم و حقیقت عالم به کار ببرد و ما را به مبدا و معاد و ارزشهای گرانقدر دینی سوق دهد و در واقع هنرمند واقعی کسی هست که در این دنیا در برابر ظلم و ستم مقاومت و قیام بکند .

وی در ادامه ضمن محکومیت اقدام زشت دولت آمریکا در راستای تحریم سپاه گفت : یکی از نهادهای مقدس ما سپاه است که اقدامات ارزشمندی در تاریخ انقلاب انجام داده است و با وجود خدمات ارزشمندی که انجام داده است مورد تحریم دولت جنایتکار آمریکا قرار گرفت و این جاست که هنرمند واقعی و حقیقی باید به سمت ارزش ها برود چرا که نهاد مقدس سپاه به عنوان یکی از نهادهای خدمتگذار بارها ثابت کرده است که به عنوان یکی از نهاد های مهم و تاثیر گذار نظام اقدامات ارزشی فراوانی انجام داد .

در ادامه حجت الا سلام و المسلمین ابطحی امام جمعه شهرستان ایرانشهر با اشاره به نقش شعر و شاعران از منظر روایات گفت : گاهی وقت ها بیان ها قدرت جادویی دارند و باید بدانیم که هنر یک نعمت فنا طلب است و انسان باید عمری بلند داشته باشد تا بتواند اصل هنر را به معنای واقعی کسب کند .

وی در ادامه با اشاره به فرمایش حکیمانه مقام معظم رهبری گفت : خداوند در روز قیامت از تعهد شاعران نسبت به اهداف اسلامی سوال خواهد کرد و هنرمند و شاعر باید بداند از هنرش در چه راهی استفاده کرده است و شاعران حتما باید بدانند که حتی می توان با زبان شعر مردم را به راه راست هدایت کرد و یاری گر مظلومان شد .

وی در ادامه گفت : شاعران ما به برکت انقلاب مضامین جدید و تازه ای را ساخته اند که در بین شاعران گذشته اصلا وجود نداشته است و نمونه ی این شاعران کسانی هستند که در محضر مقام معظم رهبری شعر خوانی کرده اند و حتی همین شاعران در هشت سال جنگ در حماسه و شور آفرینی نقش به سزایی داشته اند و خدا را شکر می کنیم که شاعران منطقه ما هم در مسیر درستی قرار دارند و همیشه در مسیر ارزش های انقلاب و اسلام شعر نوشته اند .

در ادامه سیاسر سرپرست حوزه هنری استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان به شرح فرازهایی از زندگی شهید هنر مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت : مسیر شهدا مسیری روشن و مشخص است و در این میان شخصی مثل شهید مرتضی آوینی که یکی از چهره های فاخر دوران جنگ ما است با خدماتی ارزشمند و ماندگار توانسته است از دریچه هنر ، انقلاب را به سمت و سوی ارزش های دینی ، هدایت و معرفی کند .

وی در ادامه اظهار داشت : هفته ءهنر انقلاب به پاس گرامی داشت یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی مورد توجه مقام معظم رهبری بوده است و ما نیز باید با جهت دهی هنرمان به سمت انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی قدم برداریم .

در پایان این مراسم شاعران انجمن ادبی گلتاک با انتشار و امضای بیانیه ای مشترک ضمن محکومیت اقدام دولت مستکبر آمریکا در تحریم سپاه ، حمایت خود را با پیام« من یک سپاهی ام » از این نهاد انقلابی اعلام کردند .

این شب شعر به همت حوزه هنری استان و همچنین با مشارکت دانشگاه ولایت ، انجمن ادبی گلتاک ، موسسه مردم نهاد شاعران چشمه هنر و با حضور اساتید، دانشجویان وجمع کثیری از علاقمندان و همچنین دوازده شاعر از کل استان برگزار گردید