عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

نشست معاونین آموزشی کلان منطقه ۷ در دانشگاه برگزار شد

نشست معاونین آموزشی کلان منطقه ۷ با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کاشان، یزد، شهرکرد و اصفهان به میزبانی دانشگاه در تاریخ۳۰/۱/۹۸ در سالن اجتماعات دکتر قریب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، رئیس دانشگاه در این نشست، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خوش‌آمدگویی اظهار امیدواری کرد: این نشست فرصتی برای تبادل نظر باشد تا نتیجه آثارش در منطقه و کشور تجلی گردد.

به گفته دکتر ابراهیم کوچکی، بسته‌های طرح تحول در حوزه آموزش روزنه جدیدی در دانشگاه‌های علوم پزشکی باز کرد و زمینه‌ساز نظریه‌پردازی و اقدامات جدید در این راستا شد.

وی، در ادامه به بسته‌های مختلف این طرح اشاره کرد و گفت: بسته توسعه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های نسل سوم گام هایی را در زمینه تربیت دانشجویان با مهارت کافی فراهم می کند.

رئیس دانشگاه، بسته‌ آموزش پاسخگو و عدالت‌محور همراه با بسته اخلاق حرفه‌ای زمینه‌ساز پرورش نسلی پاسخگو و عدالت‌محور می‌شود.

دکتر کوچکی، ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه کشور، بر ادامه اجرای بسته توسعه آموزش علوم مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید نمود.

دبیر شورای معاونین کلان منطقه ۷ نیز در این نشست، تبادل‌نظر در خصوص مسائل آموزشی و بررسی بسته‌های تحول سلامت در حوزه آموزش در کلان منطقه ۷ را هدف از برگزاری این جلسه عنوان کرد.

دکتر محمدرضا صبری، به بیان انتظارات و تشکر معاون آموزشی وزارت بهداشت از همکاران این کلان منطقه اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های این منطقه می‌توانند در اجرای بسته‌های طرح تحول سلامت در حوزه آموزش نقش بارزتری داشته باشند و انتظارات وزارت متبوع نیز از این دانشگاه ها بالا می‌باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با محدودیت مالی روبه‌رو هستند و حوزه آموزش نیز مستثنی نیست و با توجه به این شرایط سعی بر برگزاری نشست‌ها و همایش ها به صورت مجازی داریم.

وی، برگزاری نشست ها را به صورت مجازی نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت ها دانست و تاکید کرد: دانشگاه ها زیرساخت‌های لازم را در این راستا آماده کنند تا هزینه‌ها کاهش یابد.

دبیر شورای معاونین کلان منطقه ۷، گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی این منطقه را ارائه کرد و اظهار داشت: در این نشست ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف و مشکلات، در پایان مباحث مورد جمع‌بندی قرار می گیرد.

وی، در ادامه به برگزاری همایش آموزش پزشکی ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت‌ماه در تهران اشاره و بر شرکت در این جلسات تاکید کرد.

معاون امور اجرایی حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در این نشست، با اشاره به رشد ۸ درصدی وضعیت آموزش در سال تحصیلی ۹۷ گفت: وضعیت آموزش در سال تحصیلی ۹۸، دارای رشد ۱۹ درصدی بود.

دکتر امیراحمد اخوان اظهار داشت: در سال گذشته مسائل آموزش از کمیسیون بهداشت و درمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات انتقال یافت.

وی، با اشاره به آغاز اقدامات مناسب در بسته‌های تحول آموزش اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی تمام بسته‌ها محقق گردد.

مسئول هماهنگی کلان منطقه ۷ نیز در این جلسه، برگزاری همایش آموزش پزشکی در هفته آتی در تهران گفت: همکاران در این نشست با جمع‌بندی مباحث، تجربیات خود را در آن همایش به اشتراک بگذارند.

دکتر غلامرضا اصغری، با اشاره به انتظارات بیشتر در ستاد تحول آموزش از دانشگاه‌های کلان منطقه ۷ افزود: اقدامات ارزشمندی در این منطقه صورت گرفته است.

مسئول هماهنگی کلان منطقه ۷، به توانمندی و پتانسیل های موجود در میان همکاران این کلان منطقه تصریح کرد: با اشتراک گذاشتن شیوه‌ها، روش‌ها و موفقیت‌ها زمینه‌ساز ارتقاء حوزه آموزش در سطح ملی باشید.

وی، در ادامه با بیان اینکه کشور در حال حاضر در شرایط جنگ به‌سر می‌برد، افزود: این جنگ ظاهر مشخصی و ملموسی ندارد ولی شرایطی است که همه باید تغییر رفتار دهیم.

دکتر اصغری تصریح کرد: شرایط فعلی سخت است و حوزه آموزش می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد و همه بایستی تغییر نگرش و رفتار دهیم تا بتوانیم با آسیب کمتر این شرایط را پشت سر بگذرانیم.

مسئول هماهنگی کلان منطقه ۷، یکی از ضعف‌های تحول در آموزش را حضور محدودی از اعضای هیات علمی برشمرد و خواستار حضور بیشتر اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان شد تا اهداف بسته‌ها تحقق پیدا کند.