عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

برگزاری جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی

برگزاری جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی

در جلسه گروه تخصصی معماری که روز ۲۷ فروردین در محل ساختمان شورای مرکزی برگزار شد، مطابق دستور جلسه مسائل مربوط به نحوه محاسبه و کسر از ظرفیت در طراحی ها آسیب شناسی شد.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی، در این زمینه، چگونگی ارجاع، کسر از ظرفیت و حق الزحمه در نقشه های اصلاحی مورد بررسی قرار گرفت و علاوه بر آن حاضرین درباره تنوع گسترده نقشه های اصلاحی( مانند اصلاح نقشه بعد از پروانه ساختمانی و قبل از شروع عملیات ساخت، تخلف در متراژ، تغییرات در معماری داخلی و ...... )صحبت کردند.
در این زمینه گروه تخصصی معماری به این نتیجه رسید که در زمینه وظایف و نحوه برخورد ناظر معمار در مواجهه با تغییرات نقشه طراحی و نیز بررسی تجارب استان های مختلف در ارتباط با نقشه های اصلاحی و روند های جاری و مشابه آنها نیاز به بررسی بیشتر دارد. به همین دلیل با توجه به گستردگی مسائل، مقرر شد موضوع در جلسات آتی در قالب قراردادهای همسان معماری پیگیری شود.
در جلسه گروه تخصصی معماری شورای مرکزی موضوع مربوط به برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانس مطرح و اعضا به اتفاق آرا به دلایلی چون کاهش کیفیت برگزاری جلسات و موضوعات مورد بحث و نتایج نامطلوب و نهایتا کاهش مصادیق راهبردی، مدیریتی به ویژه در زمینه رشته تخصصی معماری، نظرات خود را بیان نمودند و مقرر شد مراتب طی مکاتبه با هیئت رئیسه شورای مرکزی پیگیری شود.