عمومی | دانشگاه شهرضا

بازدید دانشجویان دانشگاه از پایگاه پشتیبانی چهارم رزمی هوانیروز و مرکز صنایع یاعلی(ع) هوانیروز اصفهان


بازدید دانشجویان دانشگاه از پایگاه پشتیبانی چهارم رزمی هوانیروز و مرکز صنایع یاعلی(ع) هوانیروز اصفهان


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرضا ، صبح دوشنبه ۱۳ اسفند ماه جمعی از دانشجویان رشته مکانیک دانشگاه از پایگاه پشتیبانی چهارم رزمی هوانیروز و مرکز صنایع یاعلی(ع) هوانیروز اصفهان بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید، جانشین پایگاه چهارم رزمی نیروی هوایی اظهار کرد: این پایگاه از سال ۷۸ تاکنون وظیفه تعمیرات، پشتیبانی و ساخت قطعات بالگردها را برعهده دارد، این در حالی است که قبل از انقلاب اسلامی تعمیر و ساخت این قطعات به عهده مستشاران آمریکایی بود و هزینه‌های زیادی به آنان پرداخت می‌شد.
در ادامه دانشجویان از کارگاه انتقال نیرو، خط مونتاژ و دمونتاژ، کارگاه الکترونیک هوایی، کارگاه سلاح، کارگاه تعمیرات قطعات هیدرولیک، کارگاه تولید قطعات پلاستیکی، کارگاه آبکاری قطعات، معاونت ساخت و تولید، واحد بسته بندی، واحد کنترل کیفیت، واحد تولید کامپوزیت و در آخر از محوطه شنوک که شامل بالگرد های باری ( بویینگ سی اچ ۴۷ ) هوانیروز بود، بازدید کردند.
گفتنی است در هر یک از کارگاه‌ها اساتید مربوطه به طور کامل وظیفه هر بخش را برای بازدیدکنندگان شرح و پاسخ سوالات آنان را بیان می‌کردند، پایگاه پشتیبانی چهارم رزمی هوانیروز و مرکز صنایع یاعلی(ع) هوانیروز اصفهان با همت مهندسین جوان و با استفاده از دانش بومی در ساخت بسیاری از قطعات به خودکفایی رسیده‌ و توانسته‌ است دست مستشاران آمریکایی را از صنعت هوانیروز کشور کوتاه کند.

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید