عمومی | دانشگاه صدا و سیما

دکترعلی عسکری: دانشگاه صدا‌و‌سیما یک دانشگاه راهبردی است/ کمک می‌کنیم که این دانشگاه بدرخشد.

رییس رسانه ملی دانشگاه صدا و سیما را یک دانشگاه راهبردی دانست و از نگاه ویژه مقام معظم رهبری به دانشگاه صداوسیما خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما ، دکتر علی عسکری در آیین گرامی‌داشت چهل و هشتمین سال تاسیس دانشگاه صدا و سیما گفت: رهبری معتقدند که اگر دانشگاه صدا و سیما در تربیت دانش آموختگان کارآمد و نیروهای متخصص به شایستگی عمل کند بسیاری از نواقص و ضعف های در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه برطرف خواهد شد.

رییس سازمان صدا و سیما افزود: دنیای امروز با افزایش روزافزون ماهواره ها و شبکه های فضای مجازی احاطه شده است که هر یک می خواهند دیدگاه و عقیده خود را به مخاطب ارائه دهند. در این میان رسانه ملی بسان جبهه مقاومت است که در یک رویارویی مستقیم با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن قرار دارد.
دکترعلی عسکری ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات دکتر اسفندیاری در یک سال گذشته و تشکر از ابتکار برگزاری مراسم سالگرد تاسیس این دانشگاه و ابراز امیدواری برای تداوم آن در سال‌های آینده، جایگاه دانشگاه صداوسیما را بسیار مهم، اثرگذار و راهبردی دانست و گفت: البته نباید به وضعیت حال بسنده کنیم و باید برای رسیدن به جایگاه اصلی و واقعی این دانشگاه بیشتر تلاش کنیم و در این راه همراه دانشگاه خواهیم بود. خصوصا در بخش هایی مانند فضای مجازی باید کار جدی‌تری انجام بشود.

معاون پیشین آموزش و پژوهش سازمان صدا و سیما از اساتید و دانشجویان خواست تا در مسیر اعتلا و پیشرفت این دانشگاه تلاشی مضاعف داشته باشند.
وی گفت: نگاه من به دانشگاه صداوسیما نگاهی آرمانی است که بتواند در جهان صاحب سخن باشد. این دانشگاه باید از جهت تکنیکی، علمی، هنری و فلسفه اسلامی و انقلابی در سطح جهان بدرخشد، چرا که متعلق به انقلاب اسلامی است.

همچنین در این مراسم، دکتر شهاب اسفندیاری، رییس دانشگاه صدا و سیما نگاه مقام معظم رهبری به تحولات نوین علمی، فرهنگی و رسانه‌ای جهان را نگاهی عمیق و دقیق توصیف کرد و گفت: رهبرمعظم انقلاب، اخیرا از تحول تمدنی مهمی سخن گفتند که پیامدهایی بزرگتر از انقلاب صنعتی به همراه دارد و رسانه‌ها نقش بنیادی در این تحول دارند.

رییس دانشگاه صداوسیما گفت: اگر روزگاری مفاهیم و نظریه‌هایی همچون دهکده جهانی مک لوهان، موج سوم الوین تافلر، جامعه شبکه ای مانوئل کاستلز، مدرنیته سیال زیگموند باومن، هایپررئالیستی ژان بودریار، تکنوپولی پستمن و بسیاری از نظریه‌های دیگر به کتاب ها و دانشگا‌هها محدود می شدند و شبیه رمان‌های علمی تخیلی بودند، امروزه همه ما در زندگی روزمره خود با آنها سر و کار داریم و پیامد‌های این تحولات در عالی‌ترین جلسات راهبردی و سیاست‌گذاری کشور مورد بحث قرار می‌گیرند.

اسفندیاری ادامه داد: دانشگاه صدا و سیما در راستای مواجهه آگاهانه و فعالانه با این تحول تمدنی بزرگ مسئولیت سنگینی بر دوش دارد که هم شامل تربیت نیروی رسانه‌ای متعهد، هوشمند و کارآمد است و هم شامل تحقیق و نظریه‌پردازی بومی برای مواجهه با مسائل جدیدی که با آن مواجه هستیم.

وی برگزاری مراسم 48 سالگی دانشگاه صدا و سیما را فرصتی برای همدلی و هم افزایی مدیران ارشد سازمان، رؤسای پیشین دانشگاه، هنرمند و برنامه سازان، استادان و دانشجویان خواند و گفت: این هم افزایی، چشم انداز و افق دانشگاه را روشن تر و نیل به اهداف آن را تسهیل و تسریع می کند.

پخش کلیپ رؤسای پیشین دانشگاه، کلیپ تاریخچه دانشگاه صدا و سیما و سخنرانی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما و مهندس لطف الله سیاهکلی رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از دیگر برنامه های آیین 48 سالگی دانشگاه صدا و سیما بود.

در این مراسم که با حضور رییس محترم سازمان، معاونان و مدیران ارشد، رؤسای پیشین دانشگاه، هنرمندان و برنامه سازان، دانش آموختگان سالهای گذشته دانشگاه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، کارمندان، مدیران و دانشجویان نمونه این دانشگاه مورد قدردانی قرارگرفتند. همچنین با حضور رئیس محترم سازمان از دیوار مشاهیر دانشگاه که تصاویر دانش‌آموختگان نام‌آور و موفق دانشگاه بر آن نصب شده است، پرده‌برداری شد.

در پایان فیلم مرمت شده «حاجی واشنگتن» اثر مرحوم علی حاتمی با بازی درخشان عزت الله انتظامی در آمفی تئاتر این دانشگاه به نمایش درآمد.