عمومی | وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

انتخاب شایسته‌ترین داوطلبان و اطمینان بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها از اهداف تغییر در سازماندهی کارگروه‌های تخصصی است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این گردهمایی که امروز چهارشنبه در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، دکتر آهنچیان با بیان اینکه جایگاه کارگروه‌های برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی، محوری‌ترین واحدهای ستادی در تحول و توسعه آموزش عالی است، اظهار داشت: کارگروه‌های تخصصی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در سال ۹۷ راه اندازی شد که شامل سه کمیسیون برنامه‌ریزی، گسترش و پژوهش و فناوری بود که ۷۰ کارگروه تخصصی در ذیل این کمیسیون‌ها فعالیت می‌کنند که بازوی کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی، بازوی تخصصی و فکری کمیسیون شورا و پیوند دهنده و انسجام بخش سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی و پژوهش و فناوری به‌حساب می‌آیند.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ای که در وزارت علوم پیگیری می‌شود اصلاح و بهبود دور جدید فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی این شورا در دست انجام است که یکپارچه سازی آموزش و پژوهش برای دستیابی به اهداف عالی نظام آموزش عالی از اهداف پیش روی این کارگروه‌ها خواهد بود.
دکتر آهنچیان در ادامه گفت: اخیراً انتخابات اعضای کارگروه تخصصی شورای گسترش و برنامه‌ریزی برگزار شده و تا امروز ۲۸ فروردین ماه سال جاری برای ۵۸۲ عضو کارگروه‌های تخصصی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، حکم صادر شده است که بیشترین تعداد برگزیدگان اعضای این کارگروه‌ها از دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی و فردوسی مشهد هستند و اولین نشست سراسری تمامی کارگروه‌ها ۷ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و روسای کارگروه‌ها در این نشست انتخاب می‌شوند.
دکترآهنچیان افزود: در کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی، تعداد و درصد داوطلبان و درصد فراوانی آنها براساس موسسه و مراکز آموزش عالی مشخص شده است.
وی گفت: در این کارگروه‌ها ۱۰ دانشگاه نخست کشور براساس تعداد داوطلبان معرفی شده در کارگروه‌ها مشخص شده‌اند که دانشگاه تهران به‌عنوان رتبه اول و دانشگاه خوارزمی به‌عنوان رتبه دهم در انتخابات کارگروه‌های تخصصی برگزیده شده‌اند.
دکتر آهنچیان افزود: تعداد اعضای فعلی کارگروه‌ها ۶۱۰ عضو هیات علمی برجسته از دانشگاه‌های برجسته کشور است که ۵۷۲ عضو مرد در این کارگروه حاضر بوده و باقی اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آئین نامه جدید دوره دکتری که مربوط به راه اندازی و ارزشیابی این دوره‌ها است، اخیراً به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: این آئین نامه برای دوره‌های تخصصی جدید تعریف شده است که نظارت و اجرای این آئین‌نامه به عهده کارگروه‌های تخصصی شورای گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم گذاشته شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در پایان گفت: کارگروه‌های تخصصی شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم باید تصمیمات مبتنی بر مطالعه و استدلال علمی و نظارت بر عملیات و اجرا داشته باشند و انتظار داریم دستاورد این کارگروه‌های تخصصی، ایده‌های خلاقانه و نو برای گسترش آموزش عالی ایجاد کند.
ر.ب ۴۵/ ل.م ۵۴