عمومی | مجتمع آموزش عالی سراوان

نشست دانشگاهیان و فرهنگیان شهرستان سراوان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز زاهدان

بسمه تعالی
به گزارش روابط عمومی مجتمع، جلسه دانشگاهیان و فرهنگیان شهرستان به نمایندگی مجتمع آموزش عالی سراوان با آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در محل سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار گردید که آقای دکتر ریگی رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان به ایراد سخن پرداختند.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به آیت الله محامی، هیات همراه و کلیه مسئولان به عنوان نماینده دانشگاهیان اقدام خصمانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه را محکوم گفت و این اقدام آمریکا محبوبیت سپاه پاسداران در بین مردم ایران را افزایش داده و ذلت و خواری را برای آنان در پی خواهد داشت.
ایشان در ادامه با بیان سخن رهبری (دانشگاه برای هر کشور و جامعه ای همه چیز آن کشور است) گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه پایدار در هر جامعه ای توسعه منابع انسانی بوده که تربیت نیروی انسانی کار آمد یکی از رسالت های دانشگاه می باشد و دانشگاهها می توانند نقش محوری در توسعه را بر عهده داشته باشند.
وی گفت سراوان به عنوان شهر فرهنگی استان دارای پتانسیل و نیروی انسانی خوبی بوده که بر اساس این زمینه، هم اکنون دارای ۵ مرکز دانشگاهی و ۱۲۰ نفر عضو هیات علمی که امر تربیت نیروی انسانی را در کنار مسائل پژوهشی انجام می‌دهند و می توان از اثرات دانشگاهها در بیش از یک دهه فعالیت در شهرستان به ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی اشاره کرد.
دکتر ریگی در ادامه تصریح کرد برنامه و سیاست کار اجرایی دانشگاهها شهرستان مطابق توصیه و تاکید مقام معظم رهبری به سمت فکر و تلاش برای ارتقاء شاخص ها و پیشرفت کشور، ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت در راستای رفع مشکلات جامعه، رقابت در مسائل فناوری و خلاقانه، تلاش در جهت حفظ انقلاب و اعتلای دانشگاه بوده و مراکز آموزشی شهرستان طبق پتانسیل های سراوان در بحث کشاورزی، خرما، گیاهان دارویی، معادن، سفال و صنایع دستی و گردشگری و مرز و تبادلات مرزی چشم انداز خود را ترسیم نمودند.
دکتر محمدرضا ریگی افزود با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تاکید بر توسعه ملی تولید که یکی از  موضوعات آن علم و پژوهش برده لذا تقویت ارتباط دانشگاهها با صنعت در سرلوحه کار قرار گرفت. در یک سال اخیر نیز با برنامه ریزی لازم جهت دوره های مهارت افزایی و ایجاد اشتغال در سراوان سعی شده دانشگاهها از صرف مدرک گرایی خارج و به سمت انتقال مهارت پیش بروند.
رئیس مجتمع با تاکید بر اینکه مجتمع آموزش عالی به عنوان تنها مرکز دانشگاهی دولتی در منطقه سراوان بزرگ است دارای ظرفیت بالایی در بحث آموزش و حمایت از ایده های خلاقانه در بین نخبگان، اساتید و دانشجویان می باشد و مجتمع در فعالیت های فرهنگی سطح شهرستان مشارکت فعال دارد.
ایشان گفت: انتظار جامعه دانشگاهی شهرستان، تخصیص اعتبارات مناسب جهت فراهم ساختن حداقل زیر ساخت ها، ایجاد رشته های تحصیلات تکمیلی درخواست دانشگاهها می باشد که تحقق آن نیازمند حمایت مسئولین و نماینده ولی فقیه در این امر است.
وی در ادامه سخنان خود به خواسته مردم منطقه، مسئولین و ائمه جمعه مبنی بر ارتقاء مجتمع آموزش عالی به دانشگاه سراوان اشاره نمود و گفت این مرکز دانشگاهی تنها دانشگاه دولتی  شهرستان و دارای ظرفیت این ارتقاء بوده که ان شاالله به زودی این خواسته مردم بعنوان هدیه ای از جانب نظام و دولت به مردم این منطقه اعطاء شود.
دکتر ریگی در پایان با اشاره  به کمبود فضاهای فرهنگی در سطح شهرستان، گفت حمایت در جهت احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی و مساجد از طرف نهادهای زیر مجموعه رهبری دردانشگاه های سطح شهرستان از ضروریات می باشد.