عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

در آیین بزرگداشت دانشجوی هنرمند بسیجی شهید علیرضا فیروزی؛ از مستند این شهید والامقام رونمایی شد

آیین بزرگداشت دانشجوی هنرمند بسیجی شهید گرانقدر علیرضا فیروزی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با رونمایی از مستند این شهید والامقام با حضور مسوولین شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی فسا به همت ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار گردید.

به گزارش وب دا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین جمالی زاده امام جمعه فسا در این مراسم بیان کرد: شهید علیرضا فیروزی که یک دانشجوی برجسته پزشکی و هنرمند موفق در رشته های مختلف هنری همچون: شعر و نقاشی و تئاتر و خطاطی و نویسندگی می باشد همه اینها را زمین گذارده و شهادت در راه خدا را انتخاب می کند قطعا برای ما اسوه و حجتی تاثیر گذارند .

شهدا از هنرمندان بزرگ روزگارند که همیشه بر تارک تاریخ می درخشند

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: هیچ ایدئولوژی و اندیشه ای بدون پیوند با هنر ماندگار نخواهد ماند و راز ماندگاری هنر انقلاب اسلامی این است که از نظر مفهوم و محتوا سخن تازه ای برای نجات بخشی بشر دارد .

سلیمان کرمی افزود: هنر در شکل متعالی و ارزشمند به مرحله ای چون شهادت منجر می شود و در این مسیر است که هنر، هویت پیدا می کند و جایگاه رفیعی در تاریخ پیدا می کند . شهدا از هنرمندان بزرگ روزگارند که همیشه بر تارک تاریخ می درخشند و پرتو نور وجودشان، چراغ راه زندگی طالبان حق و حقیقت است .

شهید علیرضا فیروزی اگر به مقام والای شهادت نمی رسید، از پزشکان نام آور کشور بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مقارن شدن این اعیاد با فضیلت با هفته هنر انقلاب اسلامی، نوید استحکام دولت اسلامی و قدر دانستن این ایام است .

دکتر علی اصغر خالقی ادامه داد: مایه افتخار و مباهات است که شهید بزرگوار، دکتر علیرضا فیروزی از فرهیختگان علم، ادب، هنر و فرهنگ بوده اند و اگر ایشان هم اکنون در قید حیات بودند یکی از پزشکان و هنرمندان نام آور و درخشان می شدند اما راه شهادت را برگزید و با گذشتن از مادیات و دلبستگی ها به این مقام والا دست یافت.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم که شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند، اضافه کرد: امید است که سایه لطف و عنایت این بزرگواران شامل حال همه ما شود.

دکتر خالقی ضمن محکوم نمودن اقدام دولت آمریکا در قراردادن سپاه پاسداران در لیست تحریمهای ظالمانه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره وام دار فداکاری ها، رشادت ها و دلاوری های بزرگ مردانی است که از جان شیرین خود در حفظ آزادی و امنیت ما می گذرند.

ریاست دانشگاه تاکید کرد: سربلندی و پایداری ایران اسلامی عزیزمان به همدلی و همبستگی روز افزون همه ما وابسته است.

نمایش مستند شهید علیرضا فیروزی، خاطره گویی توسط همرزمان شهید، اهداء لوح تقدیر روسای دانشگاههای علوم پزشکی فسا و شیراز به خانواده شهید، برپایی نمایشگاه آثار هنری و ... از جمله برنامه های این مراسم بود.

مستند شهید علیرضا فیروزی به همت حوزه هنری استان فارس تهیه شده است.