عمومی | معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

بانک اطلاعات آزمایشگاه‌های فعال حوزه هوافضا راه‌اندازی شد

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هم فراهم شدن زیرساخت ها و بستر سازی برای تست و آزمون محصولات هوافضا، اقدام به تکمیل بانک اطلاعاتی آزمایشگاه های فعال حوزه هوافضا کرده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با هدف «توسعه فناوری، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان»، ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای تست و آزمون محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح‌های کلان مندرج در سند جامع توسعه هوافضا»، «تجاری سازی و برند سازی محصولات» و «حمایت هدفمند از طرح‌های آزمایشگاهی، برای ساختاردهی و انسجام‌بخشی به زیرساخت‌های آزمایشگاهی» اقدام به تکمیل بانک اطلاعاتی آزمایشگاه های فعال حوزه هوافضا کرد.

در این پروژه که در ذیل طرح «شبکه ملی آزمایشگاهی هوافضا» انجام شد، بانک اطلاعات موجود در شبکه و آزمایشگاه‌های فعال در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت و  مراکز آزمون فعال حوزه فناوری هوافضا شناسایی شد. این طرح با کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شد.

پایان پیام/۲۳