عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سندرم دیسترس تنفسی یکی از مشکلات شایع در نوزادان نارس است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: سندرم دیسترس تنفسی یا سختی تنفس یکی از مشکلات شایع در نوزادان نارس است و از علل مرگ و میر نوزادان شیرخوار به شمار می رود.

دکتر رضا سعیدی در حاشیه برگزاری همایش سندرم دیسترس تنفسی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان رضوی برگزار شد در گفتگو با وب دا  با بیان اینکه سندرم دیسترس تنفسی نوزادان یک اختلال ریوی تهدید کننده زندگی است که ناشی از کمبود سورفاکتانت است.این اختلال عمدتاً با زودرس بودن نوزاد در ارتباط است و در راس علل مرگ و میر شیرخواران زودرس قرار دارد.

دبیرعلمی همایش سندرم دیسترس تنفسی در خصوص برگزاری این همایش نیز گفت: گروه های هدف این همایش، پزشکان متخصص و فوق تخصص نوزادان، متخصصان بیماریهای کودکان، متخصصان زنان و زایمان، متخصصان بیهوشی، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها هستند.

دکتر رضا سعیدی برپایی میزگرد بررسی علائم و تشخیص سندرم دیسترس تنفسی را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: استادان برجسته دانشگاه در این همایش به تشریح و بحث و بررسی درمانهایی نظیر 'ونتیلاتورتراپی' در دیسترس تنفسی نوزادان 'سورفکتانت تراپی' و مراقبتهای پرستاری در این بیماری پرداختند.

وی ادامه داد: این همایش علمی با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات نوزادان شمال شرق، مرکز تحقیقات نوزادان ایران و دانشگاه بین‌ المللی امام رضا (ع) مشهد در بیمارستان رضوی این شهر برگزار شد.

در این همایش یک روزه بیش از ۱۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص نوزادان و سایر گروههای پزشکی مرتبط ، تازه ترین یافته های علمی در خصوص بیماری سندرم دیسترس تنفسی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

{jcomments on}