عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

عباس‌زاده عنوان کرد: ساخت ربات هوشمند بازو با قابلیت ذخیره مختصات نقطه مبدا و مقصد

به گزارش روابط عمومی واحد تبریز دکتر مرتضی عباس‌زاده از ساخت ربات هوشمند بازو با قابلیت ذخیره مختصات نقطه مبدا و مقصد خبر داد و اظهار کرد: نخستین دوره مربیگری رباتیک با تدریس استادان مدال‌‌آور مسابقات جهانی رباتیک با شرکت ۳۵ نفر از علاقه‌مندان در مرکز رباتیک سمای استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این دوره مربیگری که سه ماه به طول انجامید، کارآموزان با اصول ساخت ربات آشنا شده و در پایان آموزش با الگوبرداری از ربات‌های صنعتی و پیشرفته دنیا موفق به ساخت ربات بازو با پنج درجه آزادی شدند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه تمام مراحل طراحی، ساخت و اپلیکیشن کنترل این ربات بازو در مرکز رباتیک سما انجام شده است، تصریح کرد: این ربات کاملاً هوشمند بوده و می‌تواند مختصات نقطه مبدا و مقصد را در حافظه خود ذخیره کند.
عباس‌زاده بیان کرد: ربات بازو در صنعت خودروسازی، رنگ‌آمیزی، صنایع شیمیایی و مهندسی پزشکی برای انجام عمل‌های جراحی حساس و در اموری که به دقت عمل بیشتری در انجام کارها نیاز است، کاربرد دارد.
وی از برگزاری دومین دوره مربیگری رباتیک از اول تابستان سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به محل مرکز رباتیک سما واقع در تبریز، ولیعصر، خیابان معلم، بین فلکه تختی و فلکه دانشجو مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۴۱۳۳۲۷۴۸۴۲ تماس حاصل کنند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز یادآور شد: در پایان دوره‌  از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به شرکت‌کنندگان گواهینامه معتبر و کارت مربیگری رباتیک اعطا می‌شود.
به گزارش‌ آنا، مرتضی عباس‌زاده، غفور علی‌پور از اعضای هیئت‌علمی گروه آموزشی نرم‌افزار دانشگاه آزاد اسلامی، علی برزگر، فرید مهدوی و سعید سعیدوند عضو بنیاد ملی نخبگان آذربایجان‌شرقی از جمله استادان دوره‌های آموزشی مرکز رباتیک سمای این استان هستند.