عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اعطای ۲ جایزه در حوزه‌های«علوم انسانی و سلامت» به مستعدان برتر بوشهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر در سال ۱۳۹۸ با موضوع بررسی پرونده متقاضیان جوایز بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در محل دانشگاه علوم‌پزشکی برگزار شد.

در این نشست، رضا آذین؛ رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با اشاره به تاریخچه بنیادهای خیّریه و امور وقف در استان، به شرح شیوه‌نامه و مقررات وضع شده به منظور بهره‌مندی مستعدان‌برتر از جایزه بنیاد رشد و اندیشه پرداخت و گفت: این جایزه از سری جوایز امید آفرین و در دو بخش «ادبیات و علوم‌انسانی» به نام پروفسور سید جعفر حمیدی و «سلامت و محیط‌زیست» به نام پروفسور ایرج نبی‌پور، ویژه دانش‌آموختگانِ پژوهشگر و دانشجویانِ مستعدبرتر استان بوشهر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر سراسر کشور، تعریف شده است .

وی افزود: این جایزه ارزشمند در راستای ترویج و احیاء فرهنگ وقف و خیریه در نظام نخبگانی و ایجاد شبکه توانمندسازی مستعدان‌برتر و حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان بومی استان بوشهر تصویب شده است.

در ادامه این نشست، رئیس بنیاد نخبگان بوشهر گزارشی از فراخوان مرحله دوم، ارزیابی پرونده، آمار دانشجویان، دانش‌آموختگان، رشته‌ها و دانشگاه‌های ثبت‌نام شده ارائه دادند.

در این نشست مرحله اول بررسی پرونده و ارزیابی متقاضیان جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی با نظرات اعضاء نیز انجام شد.

در این جلسه همچنین احکام صادر شده از سوی دکتر سورنا ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان برای اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر اعطا شد.

لازم به ذکر است، کشمیری؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر، مصلح؛ رئیس دانشگاه خلیج‌فارس، اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان بوشهر و جمعی از معاونان و مدیران‌ارشد دانشگاه‌های استان در این جلسه حضور داشتند.