عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حمایت و گسترش فعالیت تشکل های دانشجویی محوری ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: گسترش فعالیت تشکل های دانشجویی در زمینه رسیدگی به دغدغه های جوانان در حوزه های مختلف، یکی از مهم ترین رویکرد های این معاونت در سال جدید محسوب می شود.

حجت الاسلام دکتر مهدی ابراهیمی، در گفتگو با وب دا، با بیان اینکه گسترش فعالیت تشکل های دانشجویی در حیطه دانشگاه یکی از مهم ترین رویکردهای معاونت دانشجویی و فرهنگی است، ابراز کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی قرار است به منظور بهبود مسائل رفاهی و دانشجویی از منابع جدیدی استفاده شود تا بتوان با وجود تنگناهای مالی به اجرای برنامه ها نیز دست یافت.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه برای افزایش درآمد، در نظر داریم تا فعالیتها را در مجموعه آبی و مراکز رفاهی گسترش دهیم ، اضافه کرد: همچنین در سال گذشته با وجود مسائل اقتصادی سعی کردیم تا منوی غذای دانشجویی از کیفیت خوبی برخوردار شود و غذای رژیمی و نیم پرسی  در لیست غذاهای دانشجویان قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای مرکز مشاوره دانشگاه نیز در سال جدید با تحولی همراه است و روند ارائه خدمت به دانشجویان در این مرکز مشاوره از روان درمانی به روان پزشکی تغییر خواهد کرد، عنوان کرد: برای بین المللی کردن دانشگاه باید خدمات متنوعی را به دانشجویان ارائه داد از همین رو تلاش می شود در سال جدید خوابگاه ویژه ای  برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شود، البته در حال حاضر دانشجویان بین الملل پسر از فضای متفاوت از سایر دانشجویان بهره مند هستند.

دکتر ابراهیمی با بیان اینکه ساخت خوابگاه ویژه متاهلین و افزایش فضای خوابگاه دانشجویی یکی از موارد مورد نیاز در سال جدید است اظهار امیدواری کرد: با کمک دانشگاه و خیرین، بودجه لازم برای این کار فراهم شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر خوابگاه بهار۴ با ۵۰ سوئیت در اختیار مجردین است اما  هنوز نیاز به فضای خوابگاهی احساس می شود.

وی، تهیه زیرساخت های لازم برای ایجاد فضای ورزشی ویژه بانوان را یکی دیگر از رویکردهای سال جدید دانست و گفت: در دوره های قبلی مدیریت، فضای خوابگاه نرجس و آزادی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد جدا شد و جایگزینی برای آن صورت نگرفت از همین رو افزایش فضای خوابگاهی یکی از نیازهای ضروری معاونت دانشجویی و فرهنگی در سال جدید است.

دکتر ابراهیمی با تاکید براینکه یکی از تحولات مهم در سال گذشته ، تحول در سایت معاونت دانشجویی و گسترش فضای اطلاع رسانی بود، عنوان کرد: فعالیتهای حوزه فرهنگی، دانشجویی، تربیت بدنی، مرکز مشاوره و شورای انضباطی تحت نظر معاونت دانشجویی و فرهنگی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی رشد چشم گیری در بحث قرآن وعترت داشتیم و جشنواره های قرآنی متنوعی در این خصوص برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث قرآن وعترت و حضور دانشجویان و کارکنان در این موضوع شاهد رشد چشم گیری بودیم .

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حوزه تربیت بدنی نگاه توسعه ای  وجود داشت وبه لحاظ فیزیکی سالن های ورزشی افزوده شد، گفت: سالن تنیس برای استفاده دانشجویان و کارکنان در حال توسعه و آماده سازی است و چند زمین ورزشی و سالن ورزشی نیز بازسازی شد اما  همچنان نیاز به وجود سالن ورزشی ویژه بانوان احساس می شود.

{jcomments on}