عمومی | بنیاد ملی نخبگان

حرکت در مسیر نخبگانی نیازمند تلاش و کوشش مستمر و مداوم است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای سیاست‌های بنیاد ملی نخبگان و در جهت تکریم از نخبگان علمی کشور، رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان به همراه جمعی از استعدادهای‌برتر با علی درویش‌زاده؛ پدر علم زمین‌شناسی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به ضرورت شناسایی و حمایت نخبگان، الگوسازی از این افراد را لازمه هدایت و جهت‌دهی به استعدادهای برتر دانست و گفت: نخبگان و مفاخر بومی علاوه بر دستاوردهای علمی و پژوهشی و خدمت‌رسانی به جامعه تخصصی، همواره در ابعاد شخصیتی و فرهنگی نیز انسان‌هایی وارسته و فرهیخته محسوب شده و می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت نهادینه‌شدن اخلاق نخبگی در جامعه بومی، افزود: پاسداشت خدمات ارزنده نخبگان و تکریم و تجلیل از آنان می‌تواند به خوبی اخلاق نخبگی را در جامعه بومی خاصه در بین دانشگاهیان نهادینه کند.

اصفهانی در بخش دیگری از این نشست به جایگاه علمی، پژوهشی و همچنین خصوصیت‌های بارز اخلاقی استاد درویش‌زاده اشاره کرد.

در ادامه این نشست، علی درویش‌زاده؛ پدر علم زمین‌شناسی ایران نیز با اشاره به روند تحصیلی و تدریسی خود، حرکت در مسیر نخبگانی را نیازمند تلاش و کوشش مستمر و مداوم دانست.

لازم به ذکر است، این دیدار با حضور مسئولان اداره‌کل آموزش‌وپرورش گیلان، اداره‌‌کل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی بندر انزلی و جمعی از مستعدان‌برتر و دانشجویان بندر انزلی برگزار شد.