عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دیدار دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استانداری تهران با معاون غذا و داروی دانشگاه

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استانداری تهران و هیئت همراه، روز یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸ با حضور در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر حاجی محمودی معاون غذا و دارو و مدیران این معاونت دیدار کرد.
دکتر حاجی محمودی ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو به مدعوین به ارائه اقدامات انجام شده توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور در سال ۹۷، برنامه های راهبردی در سال ۹۸و مشکلات این معاونت در فرهنگ سازی و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور پرداخت.
معاون غذا و دارو دانشگاه در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در امر مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور اشاره کرد و گفت: معاونت غذا و دارو اقدام به ساخت و تولید محتوای آموزشی شامل کلیپ، انیمیشن، کاریکاتور، اینفوگراف و تکثیر بروشور، استند و... در راستای معرفی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور 'مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی، تجهیزات پزشکی، دارو، مکمل و شیر خشک' و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور کرده و این کلیپ ها در نمایشگاه ها و غرفه های مختلف پخش شده است؛  و معاونت غذا و دارو برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عموم مردم نیازمند همکاری رسانه ملی، شهرداری، مترو و ... در اکران این محتواهای آموزشی دارد.
وی همچنین در خصوص وقوع جرائم اینترنتی در حوزه اقلام سلامت محور اظهار داشت: از جمله جرائم اینترنتی می توان به عرضه داروهای بی کیفیت، تقلبی، قاچاق، تاریخ گذشته، عرضه اقلام سلامت محور بدون اصالت توسط شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، تبلیغات وسیع داروهای تقویت کننده میل جنسی، ترک اعتیاد، کاهش وزن و لاغری، توزیع محصولات استوک یا غیر اصیل و عرضه لوازم پزشکی و ایمپلنت های ارتوپدی دست دوم در فضای مجازی اشاره کرد و نقش فروشگاه های اینترنتی در عرضه اقلام سلامت محور، افزایش روزافزون کسب و کارهای مجازی و رویکرد جامعه به تهیه اقلام سلامت محور از فضای مجازی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران را برآن داشت تا نسبت به ضابطه مند کردن این سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و انطباق عملکرد آنها با ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسیدن به یک راهکار واحد و منسجم اقدام کند.
در ادامه محمدی ضمن عرض  تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو و  آرزوی سلامتی و بهروزی، تحول طبیعت خداوندی را مصداقی برای شروعی تازه در پیشبرد اهداف معاونت و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان دانست و از اقدامات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۷ تقدیر و تشکر  و حمایت و همکاری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استانداری تهران را با معاونت غذا و دارو در سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.
در پایان مدیران معاونت غذا و دارو به ارائه مشکلات، پیشنهادات و نقطه نظرات در خصوص گشت های مشترک، فرهنگ سازی، تعاملات دستگاه های مختلف با معاونت غذا و دارو در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با قاچاق پرداختند.
خبرنگار: سمیه رنجبر
عکس: مرتضی ابراهیمی