عمومی | بنیاد ملی نخبگان

نشست هم‌اندیشی علمی در فارس برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور تبادل نظر در ارتباط با حوزه‌های علم و فناوری و همچنین زمینه‌سازی برای اثرگذاری بهینه جامعه دانشگاهی در پیشبرد اهداف از پیش تعیین‌شده، نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان ارشد دستگاه‌ها و نهادهای علمی با رحیمی؛ استاندار فارس برگزار شد.

در این نشست، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به لزوم توسعل اکوسیستم ایده‌پردازی، بر لزوم رونق عرصه‌هیا نوآورانه و فناورانه تاکید کرد و مطالبی را در تبیین طرح «کارخانه نوآوری فارس» ارائه داد.

در این نشست همچنین بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه‌های استان با یکدیگر و با مراکز اجرایی و دستگاه‌های درون‌استانی تاکید شد.

شناسایی توانمندی‌های جامعه دانشگاهی، مزیت‌های بومی و رقابتی استان در ابعاد مختلف، آمادگی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای ارائه راه‌کارهای علمی برای برون‌رفت از معضلات موجود، هم‌افزایی علمی-اجرایی برای تحقق توسعه منطقه‌ای، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آنها اشاره شد.

لازم به ذکر است، نادگران؛ رئیس دانشگاه شیراز، بهادر؛ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، مُر؛ رئیس پارک علم و فناوری استان فارس و دانش‌منش؛ رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، از دیگر حاضران در این نشست بودند.