عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بهمئی


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بهمئی؛ علی آبشنگ فعالیت های شبکه بهداشت و درمان بهمئی را در ایام تعطیلات نوروز  از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۲۰ فروردین ۹۸ تشریح کرد.

وی افزود: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هزار نفر در ایام نوروز خدمات پزشکی، پرستاری، رادیولوژی و آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بهمئی را دریافت کردند.

آبشنگ با بیان اینکه آمبولانس فوریت های پزشکی در تمام طول روز به صورت آماده باش در جاده ها مستقر بودند، اظهار داشت: ۴۳۰ بیمار با آمبولانس و ۲ بیمار با اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهمئی به تفکیک خدمات ارائه شده را ۵ هزار و ۶۷۷ ویزیت، ۴هزار و ۵۰ آزمایش برای ۷۴۰ نفر، ۳۱۱ مراجعه به پزشک متخصص داخلی و اطفال و مراجعه به تسهیلات زایمانی را ۱۳۰ نفر عنوان کرد.

آبشنگ تصریح کرد: در راستای تسهیلات خدمات سفر نوروزی ۶۵۵ بازدید از صنوف حساس و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، ۹۵ مورد بازدید از اماکن عمومی، ۲۲۵ مورد بازدید از سامانه های آب رسانی و ۱۵۸ مورد بازدید از مراکز آموزشی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۲ هزار و ۴۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، تعداد ۱۰۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۲۷ مورد اقدامات قانونی ثبت شده و مقدار ۸۹۵ کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده از جمله اقدامات واحد بهداشت محیط در نوروز ۱۳۹۸ بوده است.۵