عمومی | دانشگاه فرهنگیان

داشتن هدف، برنامه، اولویت و استفاده از ظرفیت دانشجومعلمان و اساتید در همه فعالیت ها

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در جلسه شورای مدیران دانشگاه فرهنگیان ضمن تقدیر از زحمات طاقت فرسا و مهم  حوزه های مختلف، ابراز امیدواری کرد: در سال جدید در راستای وظایفی که در اختیار ما گذاشته شده منشاء خدمات ارزشمندی باشیم .

وی با بیان اینکه از دانشگاه فرهنگیان انتظارات زیاد است ازجمله جبران کف نیاز به معلم در آموزش و پرورش است، سال پیش رو سال کیفیت و کمیت دانست و خاطر نشان کرد: به این دانشگاه  التفات ملی نیز شده است و امیدواریم با  وجود چنین  گزارشاتی در سال آتی، ارتقاء و کیفیت را رقم بزنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره بر شرایط خاص کشور  از جمله امتحانات الهی و توطئه دشمنان، افزود: امتحانات الهی را گردن می نهیم و نسبت به تمام توطئه ها منسجم هستیم، ایرانی ها معروف به مشت بسته هستند.

وی حضور با هدف و برنامه در نشست ها و اقدامات و تعیین اولویت ها در حوزه ها،  تعامل و گفتگو با دانشجو معلمان و اساتید  و امکان سنجی پیرامونی مراکز و پردیس ها در بازدید ها تاکید کرد.

دکتر خنیفر با اشاره به ضرورت آموزش کافی، مورد نیاز، صحیح، کاربردی و غیر درسی برای دانشجو معلمان  و نیز مسئولیت سپاری به آنان،  تصریح کرد: ۶ هزار آموزش شغل و مهارت در فنی و حرفه ای است  که می توان طی تفاهم نامه با فنی و حرفه ای در اوقات فراغت به دانشجویان آموزش مهارت رایگان ارائه شود.

وی همچنین در ادامه بر توجه به استان های دور و پردیس ها و مراکز تابعه در موضوعات غذا، رفاهیات و فرهنگی تاکید کرد.

رییس دانشگاه در ادامه  دعوت از پیشکسوتان و یا اساتید تربیت معلم برای گفتمان با دانشجو معلمان را تاثیر گذار برشمرد و خاطر نشان کرد: همچنین در طرح های فرهنگی علاوه بر اهمیت حفظ قران به محافظ قران نیاز داریم  که در این راستا می توانیم از مفسرین استانی برای بیان اعجاز و مفاهیم قرانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کارورزی نبض اصلی تولد معلم شدن است و پل اصلی عبور دانش به مرحله منش است، تصریح کرد: در هر نظام آموزشی، گزینش داریم تا دانش از طریق آموزش اتفاق بیافتد آموزش نیاز به روش دارد و روش وامدار پژوهش است، پژوهش کنش ایجاد می کند و اگر کنش درست باشد جهش ایجاد می کند و جهش منجر به جوشش و جوشش، رسش و رسش، منش ایجاد می کند، کارورزی در قسمت منش است .

دکتر خنیفر با اشاره به برخی اشکالات کارورزی موجود اشکالاتی دارد، خاطر نشان کرد:  برای بررسی و توجه به ابعاد مختلف، میتوان  از ۵ استاد مخالف و ۵ استاد موافق کارورزی دعوت و ابعاد مختلف ان را بررسی و ارزیابی کرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت  تقدیر از مدیران مدارس همراه در کارورزی، اضافه کرد: همچنین باید مراقب  غلبه حواشی کارورزی بر متن بود  که باعث می شود کارورزی اتفاق نیافتد.

رییس دانشگاه  ارائه خبرهای مستند، تصویری و گزیده و کوتاه را تاثیر گذارتر دانست و بر استفاده از اصطلاحات مهیج برای جذب مخاطب و ارتباط مستمر با روابط عمومی آموزش و پرورش تاکید کرد.