عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجام بیش از ۸۰۰ بازرسی در ایام تعطیلات نوروز به همت معاونت غذا و دارو

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز بیش از ۸۰۰ بازرسی به همت کارشناسان این معاونت صورت پذیرفت.

دکتر عباس اخگری؛ در گفتگو با وب دا  ضمن قدردانی از تلاش های فعالان عرصه سلامت در ایام تعطیلات نوروز گفت: به منظور تامین سلامت،تشدید نظارت بر ارائه خدمات دارویی و کیفیت محصولات پر مصرف ایام نوروز از جمله فرآورده های گوشتی با قدرت فساد پذیری بالا؛فرآورده های آردی،کیک،کلوچه،بیسکویت،شیرینی ،فرآورده های آجیل؛خشکبار؛شکلات وتامین دارو و ملزومات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروز،طرح نظارتی بسیج سلامت نوروزی معاونت غذاودارو دانشگاه از اواخر بهمن ماه سال ۹۷ آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال ۹۸ اجرا شد.

وی تصریح کرد: شش تیم بازرسی معاونت غذا و دارو بصورت روزانه و در بازه های زمانی تعیین شده از داروخانه های بیمارستانی؛شبانه روزی و روزانه سطح شهر مقدس مشهد و مراکز تولید و توزیع محصولات غذایی،آشامیدنی،آرایشی،بهداشتی و بویژه فرآورده های غذایی فسادپذیر، بازدید فنی و بهداشتی به عمل آورده و اقدامات قانونی در خصوص واحدهای متخلف و غیر مجاز صورت پذیرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: با  تشدید نظارت های تیم های بازرسی معاونت غذا و دارو بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مصرفی بویژه فرآورده های لبنی،آجیل،شیرینی،شکلات،خشکبار و ... تلاش شد که آنچه در سبد غذایی هموطنان قرار میگیرد از نظر شاخص های کمی و کیفی در سطح مطلوبی باشد.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳ مورد بازرسی از داروخانه ها، ۱۸ مورد بازرسی از مراکز درمانی، ۱۳۷ مورد بازرسی از واحدهای تولید مواد غذایی؛آشامیدنی؛آرایشی؛بهداشتی و ۱۲ مورد بازرسی از عطاری ها  و باشگاه های ورزشی در طرح بسیج سلامت نوروزی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

دکتر اخگری افزود: در این مدت ضمن ۵۵ مورد پاسخگویی به شکایات در حوزه دارو، ۸ مورد پاسخگویی به شکایات در حوزه غذایی، ۴۹ مورد صدور مجوز صادرات و واردات، ۸۱۰ مورد پاسخگویی اطلاعات دارو و سموم از طریق سامانه ۱۹۰به حدود ۵۰ بیمار صعب العلاج؛ داروهای تحت کنترل از طریق داروخانه ۲۲ بهمن ارائه شد و مراکز درمان سوء مصرف موادومراکز درمانی ،قبل از تعطیلات داروهای مخدر خود را از این معاونت تحویل گرفته بودند.

وی از هماهنگی های صورت گرفته توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه به منظور امداد رسانی به هموطنان استان هایی که گرفتار سیل شدند بصورت کمک های نقدی و غیر نقدی بویژه ارسال دارو و ملزومات با همکاری بسیج جامعه پزشکی به استان گلستان خبر داد.

معاون غذا و دارو دانشگاه خاطر نشان کرد: ذخایر دارو و ملزومات مصرفی استان جهت چند ماه آینده صورت پذیرفته و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

دکتر اخگری اظهار داشت: تیم سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد امیدوار است با تشدید نظارت ها در ایام تعطیلات نوروز، دغدغه مردم و بویژه زائران و مجاوران بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) را در حوزه سلامت، مرتفع ساخته باشد.

در ایام تعطیلات نوروز، معاون غذا و دارو به همراه دبیر کمیته خدمات سفر، مدیران حوزه های معاونت غذا و دارو  و هیات همراه به منظور نظارت بر نحوه ارائه خدمات به زائران و مجاوران بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) بازدیدهای دوره ای از داروخانه های بیمارستانی؛شبانه روزی و روزانه سطح شهر مقدس مشهد، واحدهای تولید و توزیع محصولات غذایی؛آشامیدنی؛آرایشی؛بهداشتی و ... به عمل آوردند.

{jcomments on}