عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری جلسه هماهنگی و تعیین وظایف سمپوزیوم خود مراقبتی در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، جلسه هماهنگی و تعیین وظایف سمپوزیوم خود مراقبتی با حضور دکتر رستمیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر نوروزی قائم‌مقام مرکز تحقیقات ضایعات مغز و نخاعی، دکتر برکتی مدیر مولفه‌های موثر بر سلامت دانشگاه، دکتر خزائی مدیر امور پژوهشی مرکز ضایعات نخاعی و سایر اعضا چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸ برگزار شد.
دکتر رستمیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: آموزش خود مراقبتی گام اول سلامتی است و خود مراقبتی، عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود، مراقبت کند.
وی افزود: مقرر شده است در روز خود مراقبتی دوم مردادماه ۹۸ هفتمین کنگره خود مراقبتی، آموزش به بیمار با محوریت سلامت، فرهنگ و هنر با همکاری مرکز ضایعات نخاعی مجتمع و معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شود.
دکتر نوروزی قائم‌مقام مرکز ضایعات مغز و نخاعی مجتمع گفت: متاسفانه شعار مسئولیت پذیری در سایت کارخانه های خودرو سازی موجود می باشد ولی بیشترین افراد ضایعات نخاعی براثر تصادف با این خودروها می باشند به همین علت توانستیم شرکت های خودرو ساز صحبت کنیم و با ارائه راهکارهای علمی بتوانیم تصادفاتی که منجر به ضایعات نخاعی می شود را کاهش دهیم.
در پایان دکتر خزائی گفت: اجرای سمپوزیوم امسال را متفاوت از سال گذشته باید اجرا کرد و از مصداق‌های عینی و استنداپ کمدین سلامت استفاده شود.