عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر صورت گرفت؛ نجات جان کودک ۱.۵ ساله از طریق جراحی با تجهیزات پیشرفته

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری اظهار داشت: کودک ۱٫۵ ساله که بادام زمینی را بلعیده بود با علائم دیسترس تنفسی (تنگی تنفس) و سرفه‌های شدید وارد بخش اورژانس اطفال این مرکز شد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: بیمار بعد از معاینات پزشک عمومی به پزشک فوق تخصص جراحی کودکان ارجاع داده شد و پس از عکسبرداری، دکتر آژ فوق تخصص جراحی کودکان وجود جسم خارجی در ریه راست کودک را تشخیص داد.
وی تصریح کرد: با توجه به اظهارات والدین و سابقه خوردن بادام زمینی توسط کودک، پزشک معالج مشکوک به پریدن بادام زمینی در ریه کودک شد، سپس بیمار سریعاً به اتاق عمل ارجاع داده شده و با اقدام به موقع پزشک جراح مورد عمل جراحی قرار گرفت. رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر بیان کرد: بادام زمینی از برونکوس راست (مجرای تنفسی) بیمار با استفاده از دستگاه ریجید برونکوسکوپ بیرون آورده شد، کودک پس از یک روز، با حال خوب از بیمارستان شهدای خلیج فارس ترخیص شد.
دستگاه برونکوسکوپ ریجید روش انتخابی برای خارج کردن جسم خارجی از دستگاه تنفس می‌باشد.
این دستگاه جدیداً خریداری شده است و برای اولین بار این عمل در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس بوشهر و استان بوشهر انجام می‌شود.
انتهای پیام/ ر.ک ۴۰۷۰