عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تجهیزات و دستگاه های قدیمی طبی تحویل موزه و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی می شود

کانون احیا تجهیزات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تجهیزات درمانی و دستگاه های  قدیمی تجهیزات طبی را تحویل موزه و مرکز اسناد دانشگاه علوم پزشکی می دهد.

رییس کانون احیا تجهیزات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: کانون احیا تجهیزات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از توانایی  دانش آموختگان مهندسی پزشکی، پژوهشگران و مهندسان ایرانی نسبت به تعمیر و بازسازی دستگاه ها و تجهیزات پزشکی ودرمانی در محل پژوهشکده بوعلی اقدام می نماید.

دکتر غیور تصریح کرد : در این مرکز  تجهیزات پزشکی مستعمل ، آسیب دیده و یا مازاد بر نیاز واحدهای مختلف زیر نظر مهندسین ناظر مورد بازسازی و احیا قرار می گیرد و مجددا استاندارد، کالیبره و برچسب کنترل کیفی و اعتبار نامه فنی برای آنها اخذ می شود و در اختیار واحدهای مختلف دانشگاه قرار می گیرد .

دکتر غلامرضا غیور خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جمع آوری دستگاه ها، ابزارها و تجهیزات پزشکی، آموزشی و پژوهشی از گذشته تا کنون و نشان دادن سیر تکاملی آن در گذر زمان از اهداف راه اندازی موزه دانشگاه می باشد مرکز کاتد نیز تلاش می کند وسایل و دستگاه های  قدیمی تجهیزات طبی ، که قسمت هایی از این دستگاه ها را که قابل باز سازی نیست وارزش نگهداری درموزه دانشگاه را دارند بعد از بازسازی و مرتب نمودن جهت نمایش به عموم، تحویل موزه دانشگاه دهد.

{jcomments on}